بیش از ۳۷ هزار رأی اولی در خراسان شمالی
کد خبر: 3878397
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

بیش از ۳۷ هزار رأی اولی در خراسان شمالی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر در استان رأی اولی هستند.

بیش از 37 هزار نفر در خراسان شمالی رای اولی هستندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، ولی‌الله‌حیاتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، در همایش اعلام حضور رأی اولی‌های استان که 23 بهمن‌ماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه 41 سال از عمر انقلاب می‌گذرد و 36 مرتبه مردم برای دادن رأی به صندوق‌های رأی مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود است که در حال حاضر نیز رأی اولی‌ها می‌توانند با انتخاب صحیح در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاندان پهلوی اجازه برگزاری انتخابات را نمی‌داند و اگر انتخابات فرمایشی نیز صورت می‌گرفت نام شخص مورد نظر که از قبل تعیین شده بود از صندوق خارج می‌شد.

حیاتی ادامه داد: مردم در زمان حکومت شاهنشاهی هیچ استقلالی در رأی دادن، فکر و اندیشه نداشتند و نمی‌توانستند کوچکترین قدمی برای خود بردارند.

وی تصریح کرد: اکنون در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که دست بیگانگان را کوتاه کرده‌ایم و خودمان به صورت مستقیم در سرنوشت خود دخیل هستیم. دانش‌آموزان نسل چهارم انقلاب مسیر گذشته و تاریخ کشور را مطالعه کنند و نسبت به اینکه این انقلاب تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است، مطلع شوند. رأی اولی‌هایی که امسال برای اولین‌بار پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، مراقبت کنند تا کاندیداهایی را انتخاب کنند که مورد نظر نظام است.

حیاتی تأکید کرد: کشور امروز نیازمند نمایندگانی انقلابی، خداترس و شجاع است و باید رأی اولی‌ها در انتخابات پیش رو به معیارهای انتخاب درست، دقت کنند تا انتخابی مفید داشته باشند.

انتهای پیام
captcha