انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
کد خبر: 3878685
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

امام جمعه بجنورد گفت: نماینده خبرگان رهبری در نظام اسلامی، وظیفه خطیری به عهده دارد و همین مسئله موجب شده است تا یکی از مهم‌ترین انتخابات در نظام اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان محسوب شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعهبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز، 25 بهمن‌ماه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه رهبر در رأس نظام دینی قرار دارد، گفت: در نظام اسلامی تمام مردم رأی می‌دهند اما تا زمانی که رهبر و پیشوای نظام دینی تأیید نکند، مشروعیت پیدا نمی‌کند و از همین جهت اهمیت مجلس خبرگان رهبری بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: در نظام دینی، به ترتیب انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه نماینده خبرگان رهبری وظیفه حفاظت و حمایت از رهبر را دارد، تصریح کرد: همانطور که خبرگان رهبری وظیفه حفاظت و حمایت از رهبر را دارند، وظیفه نظارت بر عملکرد رهبری را نیز دارند و اگر رهبر خارج از موازین دینی راهی را در پیش بگیرد، خبرگان رهبری به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تأکید کرد: با توجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظام دینی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید در گزینش افرادی که به مجلس خبرگان می‌فرستیم دقت کافی داشته باشیم.

وی با تأکید براینکه وظیفه نمایندگان خبرگان رهبری، انجام کارهای اجرایی نیست، تصریح کرد: اگر مسائلی وجود داشته باشد که خبرگان رهبری براساس نفوذ خود بتوانند در کارهای اجرایی کمک‌کننده باشند می‌توانند مشکلی را حل کنند اما در غیر این صورت وظیفه اجرایی ندارند.

امام جمعه بجنورد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارند و نماینده‌ای که قرار باشد با پرداخت پول‌های فراوان رأی بیاورد، برای ملت و کشور مفید نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ یعقوبی تأکید کرد: اگر شخصی می‌داند که توانایی کار برای ملت را دارد باید وارد میدان شود و اگر می‌دانند که توان انجام کاری را برای ملت ندارند و در میدان حضور داشته باشند، به ملت خیانت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین کارگشا را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند و قوانین نارسا را تغییر دهند تا نتایج مثبت آن در زندگی مردم قابل لمس باشد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مردم و حاکمیت نظام اسلامی همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند و نباید اجازه دهیم که دشمنان انقلاب اسلامی موفق شوند تا بین نظام و مردم، فاصله ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha