تبرئه ۷۵ مورد قصور پزشکی در خراسان شمالی
کد خبر: 3879373
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

تبرئه ۷۵ مورد قصور پزشکی در خراسان شمالی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۱۰ پرونده قصور پزشکی تشکیل شد که از این تعداد ۷۵ مورد تبرئه و ۳۵ مورد نیز محکوم شدند.

75 مورد پرونده قصور پزشکی در خراسان شمالی در سال جاری تبرئه شدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان، عصر دیروز، 27 بهمن ماه در نشست خبری که در محل اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، گفت: طی 10 ماه سال جاری 91 مجوز برای سقط جنین صادر شده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 117 مورد بوده است و 21 درصد کاهش صدور مجوز سقط جنین را در استان شاهد بودیم.

محمدزاده تصریح کرد: در 10 ماه سال گذشته نیز 83 پرونده در ارتباط با قصور پزشکی تشکیل شد که 44 مورد تبرئه و 39 مورد محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بیان کرد: بیشترین علت صدور این مجوزها مشکلات کروموزمی جنین بوده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است، ادامه داد: در سال جاری هشت نفر به علت استنشاق مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند این درحالی است که این تعداد در 10 ماه سال گذشته هفت نفر بوده است.

وی فوتی‌های ناشی از مسمومیت را نیز 13 مورد طی امسال اعلام و بیان کرد: این مسمومیت‌ها به علت مصرف قرص برنج، مصرف دارو و سایر موارد بوده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: تعداد متوفیان ارجاع شده به این اداره کل در سال جاری 544 مورد بوده این درحالی است که این تعداد در سال گذشته 482 مورد بوده است.

وی تصریح کرد: از آمار متوفیان ارجاع داده شده 365 مورد مرگ غیرطبیعی و 152 مورد مرگ طبیعی داشته‌اند.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی مهمترین علت مرگ طبیعی بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ غیرطبیعی تصادفات بوده است.

خبرنگار: ریحانه نقابی

انتهای پیام
captcha