بصیرت مردم مانع بیان وعده‌های نشدنی کاندیداها می‌شود
کد خبر: 3879967
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

بصیرت مردم مانع بیان وعده‌های نشدنی کاندیداها می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: مردم هستند که به کاندیداها می‌گویند که چه وعده‌هایی بدهند اگر مردم آگاه و مسلط به موضوعات باشند، کاندیداها به خود اجازه نمی‌دهند که هر وعده‌ای را بیان کنند.

بیان برخی از وعده‌های انتخاباتی غیر ممکن توسط کاندیداها طبیعی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، در نشست صمیمی با بانوان خبرنگار، با اشاره به اینکه با تخلفات انتخاباتی در استان به جد برخورد می‌شود، افزود: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را افزایش داده‌ایم. در بیان وعده‌های کاندیداهای انتخاباتی بیان برخی از این وعده‌ها طبیعی است اما در خراسان‌شمالی کاندیداها خارج از عرف و چارچوب قوانین عمل نمی‌کنند و نمی‌توان گفت که تخلف به طور کامل نداشتیم اما برخوردهای لازم انجام شده است.

وی با تأکید برافزایش آگاهی مردم، تصریح کرد: اگر مردم در مسائل آگاهی کامل را داشته باشند، کاندیداها نیز به خود اجازه نمی‌دهند که هر وعده‌ای را بیان کنند و از همین جهت است که مردم خودشان انتخاب می‌کنند کاندیداها چه وعده‌ای به آنان بدهد.

وی در رابطه با ازدواج زودهنگام دختران خراسان شمالی، بیان کرد: تمام مسائل به مشکلات معیشتی بازنمی‌گردد بلکه به افزایش سطح آگاهی و سواد مردم بازمی‌گردد و از همین جهت برای رفع این مشکل راهکارهای زیربنایی در نظر گرفتیم مانند توسعه نهضت سوادآموزی و مدارس استان تا بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم. تلاش‌های لازم در حال انجام است تا تورنمنت‌های بین‌المللی در حوزه ورزش بانوان در این استان انجام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: باید یک جهش در حوزه ورزش بانوان این استان انجام و به طور حتم مسابقات مذکور در استان انجام خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه در این استان بسیاری از زیرساخت‌ها ضعیف است، افزود: یکی از مهمترین علل آن این است که مردم این استان به نداشته‌های موجود عادت کرده‌اند و متوجه آن نیستند که این معضل خوب نیست.

وی در ارتباط با گلایه بانوان خبرنگار نسبت به اینکه پس از سال‌ها فعالیت در عرصه خبر هنوز بیمه نشده و سطح حقوق آن‌ها بسیار پایین است، گفت: جلسه‌ای در این ارتباط برگزار و خبرنگاران راهکارهایی که سبب حل این مشکل می شود را ارائه دهند.

وی در اتباط با سرنوشت طرح توسعه مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: پیگیری‌های فراوانی برای اجرای این پروژه تاکنون انجام شده است و شستا یکی از سرمایه‌گذاران اصلی اجرای این پروژه است اما نگاهی به اجرای آن ندارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی این گونه از پروژه‌ها موضوع سرمایه‌گذاری است، افزود: در حال حاضر دولت پروژه‌های اولویت‌دار را با توجه به اوضاع کشور انجام می‌دهد و از سوی دیگر به دنبال آن است توسعه پتروشیمی‌ها با توجه به اینکه صادرات آن در دنیا محدود شده است،کمتر شود.

وی بیان کرد: بعد از انجام پیگیری‌های فراوان به این نتیجه رسیدم که کسی نمی‌خواهد صاحب اجرای آن شود، پیگیری آن رها شد، اما برای اینکه اشتغال در استان ایجاد شود یکی از کارهایی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم، احیاء تعاونی‌های غیرفعال بوده است.

علی قلی‌زاده، مدیرروابط عمومی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست صمیمی با اشاره به اینکه حدود 90 درصد خبرنگاران استان بانوان هستند، اضافه کرد: بانوان خبرنگار همیشه با وجود مشکلات فراوان در استان خوش درخشیدند.

مدیرروابط عمومی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: شرایط حضور خبرنگاران در شعب اخذ رأی در روز دوم اسفندماه فراهم شده است و به طور قطع خبرنگاران و اصحاب رسانه مانند همیشه در کنار حکومت و نظام خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha