فضای مناسبی برای احیای دین از سوی امام باقر(ع) ایجاد شد
کد خبر: 3881419
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

فضای مناسبی برای احیای دین از سوی امام باقر(ع) ایجاد شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: پس از رحلت پیامبر(ص)، جو سنگینی بر جامعه اسلامی حاکم شد و دین به حاشیه کشانده شد و در اواخر عمر امام زین‌العابدین(ع) قدرت اموی تضعیف شد و فضای مناسبی برای احیای دین حقیقی از سوی امام محمد باقر(ع) ایجاد شد.

در احیای دین باید از امام محمد باقر(ع) الگو بگیریمحجت‌السلام‌ والمسلمین سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، در پاسخ به این سوال که نقش امام محمد باقر(ع) در احیای دین چه بود؟، اظهار کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، جو سنگینی بر جامعه اسلامی حاکم شد و دین به حاشیه کشانده شد و در اواخر عمر امام زین‌العابدین(ع) قدرت اموی تضعیف شد و فضای مناسبی برای احیای دین حقیقی از سوی امام محمد باقر(ع) ایجاد شد.

وی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام کتابت حدیث ممنوع و بر سر خلافت و جانشینی اختلاف بوجود آمد، ادامه داد: با توجه به تفکرات معاویه در آن دوران، تفکر لیبرالی حاکم شد و باعث شد جو روانی جامعه سنگین شود و دین از رسالت اصلی خود دور شود. در اواخر عمر امام سجاد(ع) جنگ قدرت بین بنی‌امیه و بنی‌عباس شکل گرفت که امام محمدباقر(ع) با دلسوزی از این فرصت بی‌نظیر که مانند آن پس از رحلت پیامبر(ص) شکل نگرفته بود، استفاده کردند و به پرورش شاگردان و احیای ارزش‌های دینی پرداختند.

وی تصریح کرد: البته اگر چنین فرصت مناسبی در زمان امامت هر یک از امامان معصوم دیگر ایجاد می‌شد آن‌ها نیز همانند امام محمد باقر(ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان شمالی گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) فرصت بی‌نظیری در جامعه جهانی ایجاد شده است که باید از آن به نحو احسن استفاده شود. امروز جامعه جهانی تشنه حقایق دینی است و اگر کوتاهی صورت بگیرد ما باید پاسخگو باشیم.

به گفته وی طبق فرمایش امام محمدباقر(ع)، «اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید» در حال حاضر از صاحبان کرسی‌های علم و فرهنگ اسلامی انتظار و تصور بیشتری تا حقایق دینی را همانند دوران امام باقر(ع) آشکار کنند.

 

انتهای پیام
captcha