مراسم اعتکاف در خراسان‌شمالی لغو شد
کد خبر: 3881594
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

مراسم اعتکاف در خراسان‌شمالی لغو شد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به توصیه‌های پزشکی و پیشگرانه در خصوص مقابله با بیماری کرونا ویروس، اعتکاف رجبیه امسال لغو و در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی لغو شدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز، 7 اسفندماه، در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب، اظهار کرد: این ماه با سالروز ولادت امام‌محمدباقر (ع) آغاز می‌شود و نشان تبرک و همچنین فضیلت بسیار زیاد آن است.

وی به سالروز ولادت حضرت‌علی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: سنتی حسنه طی این سال‌ها در کشور به راه افتاده بود که به مناسبت ایام‌البیض، اعتکاف رجبیه با حضور و شور فراوان مردم در مساجد برپا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی درباره برگزاری مراسم اعتکاف در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه‌های پزشکی و پیشگیرانه انجام‌شده از سوی نهادهای متولی سلامت جامعه و در راستای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار اخیر و بنا بر تصمیم ستاد شئون فرهنگی، اعتکاف رجبیه امسال لغو در دهه آخر ماه مبارک رمضان به‌صورت گسترده برگزار می‌شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اعتکاف به‌عنوان مستحب توصیه‌شده، گفت: با توجه به پیشنهاد نهادهای متولی سلامت و همچنین تصمیم ستاد شئون فرهنگی استان، اعتکاف رجبیه در خراسان شمالی طی دهه آخر ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده و از جمله اعمال پیامبر گرامی اسلام بوده که می‌توان از این فرصت برای نهادینه کردن اعتکاف ماه مبارک رمضان در استان نیز استفاده کرد.

یعقوبی در پایان به برخی از سیره عملی امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم تا در ایام سالروز ولادت و شهادت امام علی(ع)، مردم و نسل جدید را با رفتار و منش این امام بزرگوار آشنا کنیم و سعی در نهادینه کردن و ترویج رفتارهایی همچون احسان و کمک به نیازمندان و ارتباطات با آنان را داشته باشیم.

 

انتهای پیام
captcha