تحویل ۳۰۰ تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3886306
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

تحویل ۳۰۰ تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی

فرمانده تیپ پیاده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی از تحویل ۳۰۰ تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان برای آماده‌سازی بیمارستان صحرایی خبر داد.

تحویل300 تخت بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالیمحمد روحانی، فرمانده تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با بیان اینکه محوطه‌سازی احداث بیمارستان صحرایی توسط سپاه در بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برای مواقع بحران بیماری کرونا آغاز شده است، گفت: بیمارستان صحرایی به صورت نصب چادر برپا شده تا افرادی که مرخص شده اند تا بهبودی کامل در این مکان قرنطینه شوند.

فرمانده تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: نقاهت‌گاه بیماران کرونایی هم با ظرفیت 100 تخت به همت بسيجيان گردان فاتحین جوادالائمه اعم از نظافت و ضدعفونی و انتقال و چینش تخت در فضای نقاهت‌گاه آماده شده است.

وی اظهار کرد: ضدعفونی معابر شهر بجنورد طی چهار مرحله با ماشین آلات جنگ نوین تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) صورت گرفته است.

روحانی ضدعفونی بیمارستان‌های امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام رضا(ع)، تأمین اجتماعی، مراکز 115، حرم امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع)، دهکده مقاومت بسیج و برخی از مساجد سطح شهرستان بجنورد را از دیگر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا توسط تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی عنوان کرد.

وی همچنین از آمادگی 144 گردان بسیج امام حسین(ع) و امام علی(ع) تیپ پیاده سپاه جوادالائمه(ع) برای مقابله با کرونا در استان خبر داد و افزود: این گردان‌های بسیج به صورت داوطلبانه در حال حاضر و حتی شرایط قرنطینه نیز برای خدمت‌رسانی، آماده‌اند. 150 تیم جهادی در قالب تیم‌های چهار نفره تقسیم‌بندی شدند تا برای خدمات و فعالیت‌های این نهاد خدمت رسانی کنند.

روحانی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا تیم‌های بسیجی به صورت محله محور به ضدعفونی بپردازند تا محله‌ای جا نماند و یا برخی از مناطق دوباره کاری نشود.

وی ضدعفونی اماکن عمومی، آسایشگاه سربازان و مکان‌های اداری این مجموعه را از جمله اقدامات مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: کنترل  ورودی‌ها افزایش پیدا کرده و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از این بیماری خطرناک آموزش راه‌های پیشگیری روزانه توسط تیم پایش سلامت در حال انجام است، گفت: پرسنل وظیفه و کادر دارای بیماری و یا در معرض خطر در مجموعه سپاه به منظور پیشگیری از ابتلای احتمالی آن‌ها، به مرخصی فرستاده شدند.

انتهای پیام
captcha