اطلاعات بیش از حد در رابطه با کرونا به کودکان ندهید
کد خبر: 3888037
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

اطلاعات بیش از حد در رابطه با کرونا به کودکان ندهید

کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نباید بیش از نیاز کودکان به آن‌ها اطلاعات داد و در مواقع بحران جنبه‌های مثبت آن را باید یادآور شد.

اطلاعات بیش از اندازه در رابطه با کرونا به کودکان ندهیدشهین لنگری، کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، گفت: در برخی از خانواده‌ها در زمان بحران‌هایی نظیر کرونا ویروس، مسائل مهم زندگی به فراموشی سپرده و پیشگیری از کرونا به اولویت زندگی‌شان تبدیل می‌شود و طبیعی است که کودکان در این محیط‌ها بیشتر دچار نگرانی و اضطراب می‌شوند.

لنگری اظهار کرد: با توجه به ضعف کودکان در بیان احساس‌ها و حالت‌های هیجانی خود، این وظیفه والدین و بزرگسالان است که از نحوه رفتار و برخورد کودک متوجه اضطراب و نگرانی او شوند.

وی اضافه کرد: اضطراب در کودکان می‌تواند به شکل علائم جسمی تظاهر پیدا کند و برخی از این علائم برای کودک و خانواده مضطرب ممکن است تداعی کننده ابتلا به ویروس کرونا نظیر حالت تهوع، تنگی نفس و ... باشد.

وی با بیان این که اضطراب در کودکان می‌تواند به صورت رفتاری خود را نشان دهد، بیان کرد: این رفتارها به شکل وابستگی شدید به والدین و بزرگ‌ترها، گریه و بی‌قراری، لج‌بازی و پرخاشگری و... خود را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha