اهدای اعتبار 700 میلیون تومانی از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان خراسان شمالی
کد خبر: 3888195
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

اهدای اعتبار 700 میلیون تومانی از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان به این نهاد اهدا شد که تمامی آن با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، سالمندان و اقشار آسیب‌پذیر به‌صورت مستقیم به‌حساب آن‌ها واریز شد.

اهدا اعتبار 700 میلیون تومانی از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان، امروز 11 فروردین ماه در دیدار عیدانه با خبرنگاران یکی از دغدغه‌های این نهاد را رسیدگی به وضعیت سلامت خانوارهای تحت حمایت در مقابل بیماری عنوان کرد و افزود: تاکنون جلسات مختلفی با مجموعه همکاران این نهاد برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان در مقابله با ویروس کرونا انجام‌شده است و تاکنون با اعتباری که از سوی بنیاد مستضعفان اهدا شد، ۷ هزار نفر از مددجویان از این خدمت بهره‌مند شدند؛ همچنین از محل منابع کمک‌های جشن نیکوکاری نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب خرید ملزومات بهداشتی برای مددجویان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در این نهاد تشکیل شد و به همان نسبت در شهرستان‌های زیرمجموعه نیز با مدیریت رؤسای شهرستان‌ها و باهدف رسیدگی بهتر به‌سلامت مددجویان شکل گرفت.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی فراهم‌سازی سامانه غیرحضوری خدمات‌دهی به مددجویان را ازجمله اقدامات این نهاد در پیشگیری از بیماری کرونا برشمرد و افزود: زیرساخت‌های مراجعه غیرحضوری توسط سامانه e.emdad.ir فراهم‌شده که به‌این‌ترتیب مددجویان می‌توانند از طریق ثبت درخواست‌های خود در این سامانه در کمترین زمان ممکن خدمات دریافت کنند.

الهی‌راد اضافه کرد: در جهت آگاه‌سازی مخاطبان از خدمات غیرحضوری این نهاد، اطلاع‌رسانی‌های مختلفی از طریق فضای مجازی، رادیوتلویزیون و پیامک انجام‌گرفته است و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ درخواست در این سامانه الکترونیکی ثبت و رسیدگی شده است.

وی همچنین برقراری تماس تلفنی مشاوران خانواده با مددجویان در شهرستان‌ها و همچنین توزیع شماره تلفن مددکاری فعال بین خانوارهای مددجو در جهت رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها را سایر اقدامات حوزه مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: علاوه بر موارد فوق تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ نیز در اختیار مددجویان قرار دارد که جامعه هدف این نهاد با تماس با این شماره تلفن می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت  کنند تا از طریق معاونین به مددکاران زیرمجموعه ارجاع و در اسرع وقت رسیدگی شود.

الهی‌راد بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۴۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌پذیر بودن این افراد در مقابل بیماری کرونا، اقدامات ویژه مراقبتی و بهداشتی برای این بیماران انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه ملزومات بهداشتی خانوارهای مددجوی روستایی نیز از طریق بسیج و سپاه در حال توزیع است، تصریح کرد: از محل کمک‌های مردمی و مراکز نیکوکاری نیز بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به ورود مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد به تأمین نیازهای بهداشتی مردم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار ماسک و لوازم بهداشتی از طریق تولیدی‌های این نهاد تهیه و به مراکز درمانی و بیمارستانی اهداشده است.

الهی راد با اشاره به آسیب‌های واردشده به اقتصاد خانواده‌های نیازمند ازجمله کارگران فصلی نیز گفت: برای کمک به تأمین بخشی از نیازهای معیشتی این افراد به‌تازگی ۸۴۰۰ خانوارموردی که اطلاعات آن‌ها در سامانه این نهاد ثبت بود به دولت معرفی شد تا از کمک‌های معیشتی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: درمان بیماران مددجوی مبتلابه کرونا نیز با هماهنگی صورت گرفته با بیمه سلامت و بدون رعایت نظام ارجاع انجام می‌شود و هزینه‌های بیماران نیز توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: همچنین اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه افرادی که از صندوق امداد ولایت این نهاد وام گرفته بودند سه ماه با تأخیر دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کمک به معیشت مددجویان نیز ۱۳ هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی و غذایی توزیع‌شده است اما با توجه به کم بودن اعتبارات، نیاز به ورود جدی خیران در این عرصه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از منابع این نهاد از محل کمک‌های مردمی ازجمله صدقات تأمین می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که هم‌اکنون به دلیل حفظ سلامت همشهریان جمع‌آوری صدقات انجام نمی‌شود بر این اساس از خیران عزیز تقاضا داریم برای پرداخت کمک‌ها و صدقات خود از طریق آسان پرداخت #۱*۸۸۷۷* با کد و پیش‌شماره استان ۰۵۸ استفاده نمایند.

انتهای پیام
captcha