غربالگری 600 هزار نفر از مردم خراسان شمالی توسط سامانه وزارت بهداشت
کد خبر: 3888382
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

غربالگری 600 هزار نفر از مردم خراسان شمالی توسط سامانه وزارت بهداشت

استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶۴۳ هزار و ۲۸۳ نفر معادل ۷۲.۶۸ درصد از جمعیت استان در سامانه غربالگری وزارت بهداشت شرکت کرده‌اند.

غربالگری 600 هزار نفر از مردم خراسان شمالی توسط سامانه وزارت بهداشتمحمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه، مردم استان با ثبت نام در این سامانه،نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری خواهند کرد، اضافه کرد: در شهرستان‌های راز و جرگلان ۶۱ هزار و ۱۲۴ نفر با مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی، فاروج با ۴۵ هزار و ۴۰۲ نفر و مشارکت ۹۲.۹۵ درصد، گرمه با ۲۴ هزار و ۲۱۳ نفر و مشارکت ۹۰.۰۵ درصد،مانه و سملقان با ۸۹ هزار و ۵۷۴ نفر و مشارکت ۸۵.۶۷ درصدی و جاجرم با ۳۱ هزار و ۶۸۳ نفر و مشارکت ۸۱.۲۹ درصدی بالاترین درصد مشارکت در این طرح را داشته‌اند.

شجاعی تصریح کرد: شهرستان شیروان با ۱۱۷ هزار و ۴۳۱ نفر و مشارکت ۷۶.۳۹ درصدی، اسفراین با ۸۴ هزارو ۵۰۰ نفر و مشارکت ۶۱.۶۳ درصدی و بجنورد با ۱۸۹ هزار و ۳۵۶ نفر و مشارکت ۶۰.۲۹ درصدی در رتبه‌های بعدی این طرح قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف تمام فرمانداران باید افزایش این آمار باشد زیرا  مشارکت و ثبت نام در سامانه غربالگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود از همراهی مردم استان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم در ادامه راه،  خراسان شمالی جزو استان‌های برتر در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
captcha