رشد ۲/۵ برابری مطالعه کتاب طی یک ماه گذشته
کد خبر: 3890303
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
فعال حوزه نشر عنوان کرد:

رشد ۲/۵ برابری مطالعه کتاب طی یک ماه گذشته

ندا برادران با اشاره به وضعیت سرانه مطالعه مجازی اظهار کرد: براساس آمار، فقط یکی از بزرگترین پلتفرم‌ها رشد ۲ تا ۲/۵ برابری مطالعه کتاب و افزایش ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار مخاطب طی یک ماه گذشته با میانگین هفت دقیقه مطالعه گزارش شده است.

رشد ۲،۵ برابری مطالعه کتاب در یک ماه گذشتهبه گزارش ایکنا به نقل از رادیو گفت‌وگو؛ برنامه «صبح و گفت‌وگو» با موضوع سرانه مطالعه کتاب در شرایط شیوع کرونا در ارتباط تلفنی با ندا برادران از مدیران عرصه نشر الکترونیکی کتاب‌ها و حوزه نشر از آنتن رادیو گفت‌وگو پخش شد.
 
برادران در مصاحبه با این رادیو بیان کرد: سبک همه ما در شرایط کرونایی متفاوت شده و این نشان می‌دهد که سلامتی هر یک از ما تا میزان بالایی به سلامتی تک تک اعضای جامعه وابسته است.
 
وی با اشاره به آمار سرانه مطالعه کتاب در ایام قبل از شیوع کرونا گفت: طبق آمار منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرانه مطالعه کتب غیردرسی قبل از کرونا (شامل کتب الکترونیکی و محتوا‌های غیرالکترونیکی و چاپی) حدود ۷ ساعت و ۴۰ دقیقه در ماه بوده است؛ یعنی افراد به صورت میانگین روزانه حدود ۱۵ دقیقه مطالعه داشتند.
 
این فعال حوزه نشر متذکر شد: آمار سرانه مطالعه گزارش شده درخصوص مطالعه قرآن و ادعیه نیز حدود سه ساعت و ۱۰ دقیقه در ماه یعنی ۱۳ دقیقه در روز است.
 
برادران با بیان اینکه آماری از میزان مطالعه کلی مطالعه‌کنندگان در فضای کتب چاپی نداریم، افزود: با توجه به محدودیت‌ها و همچنین دسترسی خوب به سرویس‌های دیتا و محصولات دیجیتالی و طبق آمار یکی از بزرگترین پلتفرم‌ها، رشد ۲ تا ۲/۵ برابری مطالعه کتاب و افزایش ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار مخاطب برای یک ماه گذشته با میانگین هفت دقیقه مطالعه گزارش شده است.
 
فعال حوزه نشر با اعلام اینکه ۴/۹ میلیون دقیقه در طی یک ماه اخیر مطالعه کتاب صورت گرفته، بیان کرد: اگر قرار بود این میزان مطالعه را یک نفر در طول یک ماه انجام دهد، معادل ۸۲ هزار ساعت و سه هزار روز و یا ۹ سال مطالعه است.
انتهای پیام
captcha