کهگیلویه‌وبویراحمد در کنترل کرونا وضعیت بهتری دارد
کد خبر: 3890360
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

کهگیلویه‌وبویراحمد در کنترل کرونا وضعیت بهتری دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین راهکار مقابله با کرونا را پویش «در خانه بمانید» دانست و گفت: این استان در کنترل کرونا وضعیت بهتری دارد.

کهگیلویه‌وبویراحمد در کنترل کرونا وضعیت بهتری دارد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز، 21 فروردین‌ماه در بازدید سرزده از شهرستان چرام و بررسی آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: یکی از دلایل عدم سفر به شهرستان‌ها در چنین وضعیتی رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بوده است.
وی اهتمام، جدیت مسئولان و همراهی و مشارکت مردم را از مهمترین اولویت‌های مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: همچنان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری و توجه ویژه به پویش «در خانه بمانید» از مهمترین راهکار‌های مقابله با این ویروس است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر خود به شهرستان چرام، اضافه کرد: این شهرستان به دلایلی از جمله برخی سفر‌های غیر ضرور و حضور بیش از اندازه افراد از سایر مناطق کشور به این شهرستان کمی اوضاع متفاوت‌‌تری نسبت به سایر مناطق استان پیدا کرده است.
کلانتری با اشاره به اینکه خوشبختانه استان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد، بیان کرد: با اقداماتی که از همان ابتدا انجام شد و حضور تمام دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های اثرگذار در میدان توانستیم با برنامه‌ ریزی و اقدامات مؤثر و شبانه ‌روزی وضعیت را تا حدود زیادی کنترل کنیم.
وی تصریح کرد: مردم همچنان رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، حاضر نشدن در اجتماعات و مکان‌های شلوغ و پرتردد را در دستور کار خود داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه به این شهرستان و توزیع اقلام بهداشتی و درمانی و تجهیزات محافظتی را ضروری دانست و از دانشگاه علوم پزشکی خواست نسبت به تامین اقلام مورد نیاز اقدام کنند.
کلانتری ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی استان نیز به صورت جهادی در میدان حضور دارند و اکنون از نظر تخت بیمارستانی و سایر ملزومات و امکانات در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.
وی اضافه کرد: نشست‌ها و جلسات ستاد پیشگیری استانی و شهرستانی به خوبی و با مصوبات کارگشا برگزار می‌شود و تاکنون درصد بسیار بالایی از این مصوبات اجرایی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امیدواریم مردم همانگونه که در این مدت همکاری لازم را داشتند باز هم از اقدامات غیر ضرور و مسافرت‌ها و دید و بازدید‌ها بپرهیزند تا بتوانیم در کنترل هر چه بیشتر ویروس عملکرد بهتری داشته باشیم.
کلانتری با بیان اینکه فرزندان چرامی ساکن در دیگر استان‌ها با سفر به دیار خود در زمینه انتقال ویروس کرونا مشکلاتی را به وجود آوردند، یادآور شد: به طور مثال یک نفر با سفر به یکی از شهرهای استان، 11 نفر از اعضای خانواده خود را به بیماری کرونا مبتلا کرد.
وی افزود: افرادی که مبتلا هستند باید بدانند که در برابر افرادی که مبتلا می‌کنند مسئول بوده و باید جوانب احتیاط را رعایت کنند و چنانچه رعایت نکنند، قانون با آن‌ها برخورد می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از معاونین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معین و ناظر بر عملکرد در حوزه چرام مستقر شود و تا زمانی که وضعیت عادی شود در منطقه چرام حضور داشته باشند.
کلانتری گفت: دو میلیارد تومان به حوزه کهگیلویه بزرگ به ویژه چرام اختصاص می‌یابد تا نیازمندی‌ها برای مقابله با این بیماری نیاز بوده تامین شود.

انتهای پیام
captcha