استقبال کم‌رنگ فراگیران قرآنی از کلاس‌های مجازی در بجنورد
کد خبر: 3893410
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

استقبال کم‌رنگ فراگیران قرآنی از کلاس‌های مجازی در بجنورد

مدیر مؤسسه قرآنی «معراج» در بجنورد گفت: استقبال فراگیران قرآنی در این مدت قرنطینه بسیار اندک شده است و فراگیران به آموزش‌های مجازی علاقه‌مندی نشان نمی‌دهند.

عدم استقبال فراگیران قرآنی از کلاس‌های مجازی در بجنوردسیدالهام میرداماد، مدیر مؤسسه قرآنی معراج بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را انجام دادیم تا ارتباط فراگیران با مباحث قرآنی قطع نشود، اضافه کرد: گروه‌های حفظ، قرائت و... را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردیم اما متأسفانه تنها کلاس حفظ قرآن را نتوانستیم بهتر از دیگر دوره‌ها مدیریت کنیم و این در حالی است که این ارتباط پررنگ نیست اما نسب به دیگر دوره‌ها شرایط بهتری دارد.

وی با بیان اینکه در هفته، معلم‌های قرآنی دوبار با فراگیران تماس تلفنی برقرار می‌کنند و شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنند، اظهار کرد: کلاس حضوری دوره‌های حفظ پیش از کرونا 54 نفر بود و در حال حاضر با پیگیری‌های فراوان می‌توانیم به 30 نفر برسانیم.

میرداماد با تأکید براینکه حفظ ارتباط همین تعداد از فراگیران با مباحث قرآنی نیز با تشویق و برگزاری مسابقه و.. انجام می‌شود، ادامه داد: با پیگیری‌های فراوان فراگیر را راضی می‌کنیم که در کلاس‌های مجازی شرکت کند، اما متأسفانه زیرساخت‌های اینترنتی نیز مشکل دارد و با مشکلاتی چون نبود اینترنت، فیلتر بودن برخی از شبکه‌های اجتماعی و.. مواجه می‌شویم.

تعطیلی کلاس‌های صوت و لحن

مدیر مؤسسه قرآنی معراج در بجنورد بیان کرد: زیرساخت‌های فعالیت‌های مجازی قرآنی نه تنها در استان بلکه در کشور به درستی طراحی نشده است و باید نرم‌افزارهای مخصوص فعالیت‌های قرآنی طراحی شود تا در این شرایط با مشکلات مختلف مواجه نشویم.

میرداماد با بیان اینکه فراگیران کلاس صوت و لحن قبول نکردند که به صورت مجازی در کلاس‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: برای این کلاس بیش از یک سال معلم‌های ما زحمت کشیدند، اما چون این کلاس تخصصی هست، فراگیران قبول نکردند که در کلاس مجازی شرکت کنند و این کلاس برگزار نشد.

وی با بیان اینکه فاصله افتادن در آموزش‌ها موجب فراموشی آموخته‌ها می‌شود، تأکید کرد: تمام فراگیرانی که در آموزش‌های مجازی شرکت نکردند، باید پس از تمام شدن این مدت آموزش‌ها را از ابتدا شروع کنند و این فاصله افتادن آسیب بسیاری را به آموخته‌های آنان می‌زند.

مدیر مؤسسه قرآنی معراج در بجنورد اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های قرائت با توجه به اینکه فایل‌های آموزشی نیز در اختیار فراگیران قرار می‌دهیم اما همچنان مشکل داریم و فراگیران همکاری لازم را ندارند.

فراگیران انگیزه خود را از دست داده‌اند

میرداماد با تأکید براینکه مردم با شرایط قرنطینه خانگی آشنایی لازم را نداشتند، افزود: انگیزه‌ای برای فراگیران وجود ندارند و یکی از علت‌هایی که از شرکت در کلاس‌های مجازی استقبال نمی‌کنند نیز همین مسئله است.

مدیر مؤسسه قرآنی معراج در بجنورد تصریح کرد: صدا و سیما باید به مردم انگیزه دهد تا در شرایط قرنطینه خانگی از فعالیت‌های همیشگی خود غافل نشوند و اگر این اتفاق بیفتد مردم نیز با ماندن در خانه و رعایت قرنطینه بهتر کنار می‌آیند. نباید مؤسسات قرآنی با یکدیگر فرق داشته باشند و اگر کمک مالی به مؤسسه قرآنی انجام می‌شود باید در سطح ملی باشد.

وی با بیان اینکه در کمک‌های مالی صورت گرفته در چند روز گذشته، به برخی از موسسات قرآنی کمکی انجام نگرفته است، تاکید کرد: چرا باید بین مؤسساتی که مجوز خود را از فرهنگ و ارشاد گرفته‌اند و مؤسساتی که زیر مجموعه سازمان تبلیغات هستند، فرق گذاشته شود.

اتحاد مسئولان بیشتر شود

مدیر مؤسسه قرآنی معراج در بجنورد تصریح کرد: این دوگانگی‌هایی که از سوی مسئولان بالادستی کشوری ایجاد می‌شود، به فعالیت‌های مؤسسات قرآنی آسیب می‌زند و مدیران نمی‌دانند باید با فرهنگ و ارشاد کار کنند یا سازمان تبلیغات.

میرداماد تصریح کرد: در قرآن به همدلی و اتحاد تأکید شده است اما در بین مسئولان کشوری این اتحاد و همدلی وجود ندارد و هر لحظه شاهد دوگانگی بین سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد هستیم این درحالی است که یک روز مجوز مؤسسه قرآنی با امضا مسئولان سازمان تبلیغات و فرهنگ و ارشاد امضا می‌شود و روز بعد شرایط متفاوت است.

وی با تأکید براینکه باید اتحاد مسئولان مربوطه به فعالیت‌های قرآنی در کشور بیشتر شود، افزود: اگر این اتحاد ایجاد نشود فعالیت‌های کوچک به مشکل خواهند خورد و آسیب‌پذیر می‌شوند.

انتهای پیام
captcha