خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی کرونا به فرهنگ و هنر خراسان‌شمالی
کد خبر: 3895147
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی کرونا به فرهنگ و هنر خراسان‌شمالی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال به اصناف فرهنگی و هنری در استان به دلیل شیوع کرونا خسارت وارد شده است.

خسارت 240 میلیارد ریالی به کسب و کارهای فرهنگی در خراسان شمالیحسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه اصناف فرهنگی و هنری پیش از دیگر اصناف تعطیل شدند، اضافه کرد: اصناف فرهنگی و هنری در حال حاضر نیز شروع به فعالیت نکرده‌اند و با توجه به مدت زمان طولانی تعطیلی اصناف فرهنگی و هنری برآورد خسارات به این اصناف در استان 240 میلیارد ریال بوده است و پیگیری‌های لازم از وزارتخانه فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: اصناف فرهنگی هرساله پیش از سال نو کسب درآمد بهتری نسبت به دیگر ماه‌های سال داشتند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا این اصناف هم تعطیل شدند که موجب شد تا این اصناف آسیب ببینند.

فرخنده بیان کرد: وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی پیگیر جبران خسارات از طریق اخذ تسهیلات و کمک‌های بلاعوض است و امیدواریم این پیگیری‌های بخشی از مشکلات اصناف استان را حل کند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی که قابلیت ارائه در فضای مجازی را داشته است را حمایت کرده‌ایم، اما اجرای نمایش‌ها، اکران فیلم، اجرای موسیقی و... با توجه به اینکه جزو برنامه‌های پرخطر به دلیل اجتماعی که در این برنامه‌ها وجود دارد، هستند همچنان تعطیل خواهند بود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان در حوزه هنری اصناف آسیب‌دیده‌تر را مشخص کرد و از طرفی تقریباً اصناف فرهنگی و هنری شرایط یکسانی در تعطیلات داشتند و مراکزی مانند مؤسسات قرآنی، چاپخانه‌ها، سینماها، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و...جزو اصناف آسیب‌دیده در این ایام هستند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی براینکه صنف فرهنگی و هنری در این ایام کامل تعطیل شده باشد، به دست ما نرسیده است اما شاهد آسیب شدیدی به این اصناف خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha