دانشگاه بجنورد پذیرای دانشجویان خارجی
کد خبر: 3895307
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

دانشگاه بجنورد پذیرای دانشجویان خارجی

رئیس دانشگاه بجنورد از جذب دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه بجنورد پذیرای دانشجویان خارجیاحمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویانی با تابعیت غیر ایرانی در دانشگاه بجنورد مشغول به تحصیل هستند، اظهارکرد: این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید پذیرش دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد که این دانشجویان در قالب دانشجویان بین‌الملل خواهند بود.

محقر تصریح کرد: در سال‌های گذشته حدود هفت نفر دانشجو با تابعیت غیرایرانی داشتیم که این دانشجویان مقیم ایران بوده‌اند و از طریق سیستم آموزش عالی به دانشگاه بجنورد راه پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فراخوان پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه بجنورد  داده شده و هم‌اکنون نیز بر  روی پورتال این دانشگاه قابل دسترس است، ادامه داد: متقاضیان برای نام‌نویسی در نیم سال اول سال تحصیلی، تا اول مرداد و برای نیم‌سال دوم تا اول آذرماه فرصت دارند.

محقر از افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه بجنورد دارای 24 رشته در مقطع کارشناسی ارشد با 373 دانشجو است و مقرر شده از ابتدای سال تحصیلی جدید رشته آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی به رشته‌های دانشکده علوم انسانی افزوده شود.

وی ادامه داد: رشته‌های ارشد این دانشگاه شامل مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها، عمران  گرایش‌های سازه، خاک و پی، آب و سازه‌های آبی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق سیستم‌های مخابراتی، مشاوره، آموزش زبان انگلیسی ، معماری و شهرسازی گرایش برنامه‌ریزی شهری است.

محقر افزود: رشته‌های مقطع کارشناسی نیز 27 رشته با عناوین صنایع، عمران، کامپیوتر، برق، نقشه‌برداری، شیمی، مکانیک، شهرسازی، صنایع‌دستی، معماری و ریاضی است که در حال حاضر سه هزار و 794 نفر مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام
captcha