اولویت‌های جدید حج تمتع در خراسان‌شمالی اعلام شد
کد خبر: 3900067
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

اولویت‌های جدید حج تمتع در خراسان‌شمالی اعلام شد

رئیس حج‌ و زیارت خراسان‌شمالی از اعلام اولویت‌های جدید حج تمتع در استان طی سال جاری خبر داد.

اولویت‌های جدید حج تمتع در خراسان شمالی اعلام شدمحمد قاصری، رئیس حج‌ و زیارت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: تاکنون ودیعه‌های ۳۰ آبان ماه ۱۳۸۶ در اولویت ثبت نام قرار داشت که امروز ۳۰ اردیبهشت ماه افرادی که دارای ودیعه تا ۳۰ آذر ماه سال ۸۶ هستند هم می‌توانند برای اعزام به حج تمتع از فردا نام نویسی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل شده است، گفت: با اعلام اولویت جدید به طور قطع ۱۰ درصد باقی مانده از ظرفیت حج تمتع استان تکمیل می‌شود.

رئیس حج‌ و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی سال جاری در مجموع حدود ۲۰۰ نفر نسبت به سال گذشته  زائر کمتری  از استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، گفت: مقرر است طی سال جاری یک هزار و ۴۰۰ زائر به حج تمتع مشرف شوند این در حالی است که سال گذشته از خراسان‌شمالی یک هزار و ۶۶۰ زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام شدند.

قاصری با بیان اینکه امسال این تعداد زائردر قالب ۱۰ کاروان که یکی ازاین کاروان‌ها ویژه اهل تسنن بوده به حج تمتع اعزام می‌شوند.، گفت: همه پروازهای حج تمتع از مشهد مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های آموزشی زائران حج تمتع به صورت مجازی، گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا  با مشارکت صداو سیما و با حضور حجت‌الاسلام یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان، برنامه‌ای در قالب کلاس آموزشی ضبط شده که برای زائران پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha