طلاق بیش از ۲۰۰۰ زوج طی سال گذشته در خراسان شمالی
کد خبر: 3902060
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

طلاق بیش از ۲۰۰۰ زوج طی سال گذشته در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۱۵۷ زوج از یکدیگر طلاق گرفتند.

طلاق بیش از 2000 زوج طی سال گذشته در خراسان شمالیعلی زاهدی‌نیا، مدیرکل ثبت احوال استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهارکرد: طی سال گذشته در خراسان شمالی هشت هزار و ۳۰۵ نفر با یکدیگر ازدواج کرده و در نهایت دو هزار و ۱۵۷ نفر نیز از هم جدا شدند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه نخست ازدواج در سطح کشور را دارد، ادامه داد:  نرخ ازدواج در این منطقه ۸.۹ دهم درصد بوده و این  مهم به این معنا است که به ازای هر یک هزار نفر در این منطقه تقریبا ۹ نفر ازدواج می‌کنند.

زاهدی‌نیا افزود: طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۵۴ ولادت در خراسان شمالی به ثبت رسید که هفت هزار و ۹۲۶ مورد پسر و هفت هزار و ۲۲۸ مورد نیز دختر بودند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر در استان ۱۱۰ نوزاد پسر به دنیا می‌آید، یادآورشد: از مجموع واقعه ولادت‌ها ۹ هزار و ۳۲۵ مورد در مناطق شهری و پنج هزار و ۸۱۹ مورد نیز مربوط به روستاییان بوده است.

زاهدی‌نیا با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۸۷۲ نفربر اثر عوامل مختلف در استان جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد: از این تعداد دو هزار و ۶۳۱ فقره مرد و دو هزار و ۳۵۰ نفر نیز زن بودند.

وی تصریح کرد: به ازای مرگ هر ۱۱۳ مرد در استان وفات ۱۰۰ زن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha