برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در رشت
کد خبر: 3902247
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در رشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه سال جاری در مصلی شهر رشت و دیگر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 11 خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شخصیت ممتاز و برجسته معمار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایشان با بهره‌مندی از ایمان، شجاعت، علم، اخلاص و توکل به خدا در دوران رونق افکار و اخلاق مادی و حاکمیت هوس‌های شیطانی و بشری همچون خورشیدی تابان در گیتی درخشید و با پیروزی انقلاب اسلامی به چنان توفیقاتی دست یافت که از سوی تحلیل‌گران سیاسی جهان به عنوان معجزه قرن معرفی شد.

وی با بیان اینکه تقوا و اخلاص، خرد و معرفت الهی، کلام و عمل صالح، حلم و متانت، تواضع و هوشیاری و همت بلند و اراده پولادین از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی جامع‌الابعاد و مانا در اعصار تاریخ ایران بزرگ ساخته است، افزود: امام راحل پس از انبیا و اوصیا(ع) با هیچ شخصیتی قابل مقایسه نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امام خمینی(ره) را ودیعه الهی در دستان سرنوشت‌ساز ملت ایران و حجت خداوند بر بشریت عصر حاضر دانست و گفت: امام با جذبه و معنویت خویش در یاد و خاطره ملت آزاده ایران ماندگار بوده و مرقد مطهر ایشان پس از گذشت 31 سال از ارتحال ملکوتی و جانسوزش به میعادگاه عاشقان و آرامگاه جان‌های خسته و دل‌های شکسته تبدیل شده است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) فاتح فتح الفتوح خواند و یادآور شد: این شخصیت الهی با پرورش نسلی جوان و انقلابی توانست نسخه حکومت ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی ایران را درهم بپیچید و با توکل به خداوند متعال انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پشتیبانی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی را مبتنی بر احکام مترقی دین مبین اسلام مستقر کند، گفت: ایشان با احیای ارزش‌های اسلامی، میراث بزرگ انقلاب اسلامی را برای هدایت بشریت بر‌جای گذارد. فجر انقلاب اسلامی در دل تاریک‌ترین دوره تاریخی به درخشش آمد و جهان اسلام را منتفع ساخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از معمار کبیر انقلاب به عنوان الگوی کامل یک مسلمان و نمونه برجسته یک رهبر اسلامی یاد کرد و ادامه داد: امام با برافراشتن پرچم اسلام در جهان، مسلمانان را از اسارت کفار نجات داد و به آنان غرور و خودباوری بخشید تا با توکل به خداوند و حفظ اتحاد، سرود استقلال و آزادی سردهند و با کوتاه کردن دست استعمارگران از سرزمین‌های اسلامی، خیال خام و خواب شوم استکبار جهانی را آشفته سازند و به امپراطوری پوشالی و دروغین شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار، صهیونیسم بین‌الملل و رسانه‌های دروغ‌پراکن غربی پایان دهند.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی به معنای واقعی دشمن‌شناس بود و هرگز در شناخت دوستان و دشمنان اشتباه نکرد، گفت: از اولین قدم در مسیر الهی خویش، دشمنان اسلام و امت اسلامی را در سخنرانی‌های رسواگرانه و منبرهای افشاگرانه خود معرفی کرد و تا آخر عمر پربرکت خویش قاطعانه در برابر آنان ایستاد و جهان اسلام را به مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن تشویق و ترغیب ساخت.

حجت الاسلام اشجری ندای آسمانی امام خمینی(ره) را قوی‌ترین صدا علیه استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه رحلت و فقدان امام خوبی ها برای ملت مسلمان و انقلابی ایران ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود، اما انتخاب خلف صالح ایشان به عنوان رهبر انقلاب مرهمی بر قلب‌های جریح و دل‌های سوگوار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه سال جاری در مصلی شهر رشت و دیگر شهرستان‌ها با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha