موازی‌کاری در فعالیت‌های دینی / قرآن از ما ظاهرسازی نمی‌خواهد
کد خبر: 3902292
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

موازی‌کاری در فعالیت‌های دینی / قرآن از ما ظاهرسازی نمی‌خواهد

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن از ما ظاهرسازی یا گزارش‌سازی نمی‌خواهد، گفت: تمرکزی در حوزه انجام فعالیت‌های دینی و قرآنی وجود ندارد و به نوعی در این فعالیت‌ها موازی‌کاری دیده می‌شود.

موازی‌کاری در فعالیت‌های دینی محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ دینی برخی از نهادها ضعیف عمل می‌کنند، اظهار کرد: دولت اولویت‌هایی در حوزه اقتصادی در نظر دارد و در قانون نیز دست دولت برای انجام ندادن برخی از کارها، باز گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از قوانین به دولت حق انتخاب داده شده است، اضافه کرد: زمانی که در قانون از کلماتی مانند مجاز است و یا اختیار دارد استفاده می‌شود، به طور قطع دولت نیز برای انجام آن قانون الزامی قائل نمی‌شود. در فعالیت‌های قرآنی و تخصیص اعتبارات در این حوزه، دستگاه‌ها و دولت کوتاهی می‌کنند که علت آن پراکندگی در این حوزه است.

وحیدی افزود: اداراتی مانند اوقاف، سازمان تبلیغات برای انجام فعالیت‌های قرآنی و دینی ایجاد شده‌اند و باید کار را از این دستگاه‌ها بخواهیم و اعتبارات را نیز متمرکز کنیم. در حال حاضر اعتبارات به دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی تخصیص داده می‌شود، اما این مسئله در نهایت به گزارش‌سازی می‌رسد و نتیجه مطلوبی ندارد. قرآن از ما ظاهرسازی یا گزارش‌سازی نمی‌خواهد، به همین دلیل می‌توان گفت عمل به قرآن مهجور مانده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مجلس جدید باید تکلیف کلماتی مانند مجاز است و اختیار دارد روشن شود و اگر قانونی نوشته می‌شود با صراحت کامل باشد تا دولت در زمان‌های مختلف از زیر بار مسئولیت خارج نشود. در قوانین گذشته و  جدید باید سبک‌سازی انجام شود و قوانین لازم‌الاجراتر باشند.

وحیدی تصریح کرد: کار، جوهره فرهنگ دینی است و در قرآن از افراد بیکار به عنوان انسان‌های باطل نام برده می‌شود. پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند که کار را باید با دقت بالا انجام داد و همین موضوع نشان می‌دهد که اگر کیفیت کار افزایش پیدا کند، تولیدات داخلی نیز رونق می‌گیرند. حضرت علی(ع) باغ‌هایی را ایجاد می‌کردند و در اختیار مردم قرار می‌دادند تا در آنجا به تولید و کار مشغول شوند و این مسئله نیز تأکید به ایجاد اشتغال برای مردم دارد که  باید حاصل دسترنج خود را استفاده کنند.

وی با تأکید براینکه جهش تولید به رشد تولید بالاتر از حد معقول و در عرصه‌های مختلف اشاره می‌کند، افزود: پیشرفت و استقلال کشور با به کار بردن تمام توان اقتصادی و فرهنگی امکان‌پذیر است که برای تحقق این امر باید دولت و مردم در کنار یکدیگر باشند. در حوزه‌های مختلف، متولیان مختلفی نیز وجود دارند و در فرهنگ دینی نیز باید انسجام بیشتری وجود داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تفرق در تصمیم‌گیری و اختصاص اندک اعتبارات به دستگاه‌های مختلف، مشکلی را حل نمی‌کند و باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی تمرکز بیشتری ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha