بازدید رئیس‌جمهور اندونزی از طرح توسعه بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا
کد خبر: 3902814
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱

بازدید رئیس‌جمهور اندونزی از طرح توسعه بزرگترین مسجد جنوب شرق آسیا

رئیس جمهور اندونزی از روند پیشرفت طرح توسعه و بازسازی بزرگترین مسجد جنوب آسیا واقع در پایتخت این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از جاکارتا پست، جوکو ویدودو رئیس‌جمهور اندونزی از مسجد استقلال در مرکز جاکارتا، پایتخت این کشور دیدن کرد. دولت بر طبق برنامه بازگشایی مساجد این کشور در ماه جولای، در حال آماده سازی این مسجد است.
 
قرار بود بازسازی این مسجد در ماه مارس امسال به پایان برسد اما به خاطر شیوع کرونا به تأخیر افتاد. ویدودو اعلام کرد: طبق گفته‌های نصرالدین عمر، امام جماعت این مسجد، طرح بازسازی این مسجد تا 90 درصد کامل شده و در ماه جاری به اتمام می‌رسد. 

وی افزود: هنوز باید درباره بازگشایی این مسجد پس از بازسازی تصمیم‌گیری شود. من به امام جماعت یادآوری کردم باید پروتکل‌های بهداشتی را آماده کنیم تا مردم در هنگام اقامه نماز از کرونا در امان باشند.
 
کار توسعه و بازسازی این مسجد که بزرگترین مسجد جنوب آسیا به شمار می‌رود؛ سال گذشته آغاز شد. این طرح شامل افزایش ظرفیت پارکینگ، توسعه صحن، تعمیر سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه و سیستم برق و لوله‌کشی آن است.

این پروژه که 32 میلیون هزینه دربر داشته، نخستین طرح توسعه این مسجد از زمان آغاز به کار آن در سال 1978 است. 
 
فخرالرازی، وزیر امور مذهبی اندونزی روز جمعه اعلام کرد که قرار است عبادتگاه‌های این کشور به زودی تحت قوانین خاص مربوط به پیشگیری از کرونا در این کشور بازگشایی شود.
 
در ماه‌های اخیر و در پی شیوع کرونا، مردم اندونزی به همایش‌ها و برنامه‌های مجازی روی آورده‌اند.
انتهای پیام
captcha