امام راحل پرچم خدامحوری را در جهان برافراشت
کد خبر: 3902862
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

امام راحل پرچم خدامحوری را در جهان برافراشت

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی با نعمت ولایت به این جایگاه رسیده است، گفت: امام‌خمینی(ره) پرچم خدا محوری را در جهان برافراشت.

امام راحل پرچم خدامحوری را در جهان برافراشتبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، روز گذشته 12 خردادماه در جمع هیئت امنای بقاع متبرکه خراسان رضوی در هتل امامت مشهد با اشاره به برکات وجود امام هشتم(ع) در ایران و مشهد مقدس اظهار کرد: باعث افتخار است که پرچم ولایت امام هشتم شیعیان در کشور ما برافراشته شده و به لطف این آقای بزرگوار ایران سربلند است.

وی با بیان اینکه آنچه برای امام راحل (ره) مطرح بود تنها خدا و توحید بود، افزود: امام بسیار بر رعایت مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تاکید فراوان داشتند.

خاموشی بیان کرد: ایشان انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می‌بینند به گونه‌ای که رئیس جمهور قبلی ونزوئلا بر پیروی از سیره امام و اجرای آن در کشور خود تاکید داشتند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا شاگردانی چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و حضرت آقا نیز در سخنان خود مطرح می کنند که من تربیت شده مکتب امام راحل (ره) هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به جامعه بشری قدرت معنایی بخشید، تصریح کرد: ایشان پیش‌بینی کردند که بلوک شرق فرو می پاشد، که از هم پاشید و امروز حضرت آقا می‌گویند بلوک غرب فرو می‌پاشد و اکنون می‌بینیم بلوک غرب در حال فروپاشی است، در حالی که قبل از انقلاب در ایران چریک‌های فدایی و توده‌ای‌ها میدان‌داری می‌کردند و تفکر اسلام ناب را زیر سوال می‌بردند و در دانشگاه ها گفتگوی اسلام و کمونیسم مطرح بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محوری و خدامحوری و این نشان‌دهنده این است که امام پرچم خدامحوری را برافراشت و تمام پیام‌های امام خمینی (ره) اشاره به خدا و توحید دارد.

وی با بیان اینکه در آیات پایانی سوره کهف به وحی پیامبر اشاره شده و جان مایه وحی یعنی غایت زندگی انسان موحد توحید باشد، با اشاره به چهار داستان قرآنی در خصوص موحدان، عنوان کرد: داستان اول مربوط به اصحاب کهف است، افراد موحدی که دارای تمکن مالی بودند، وقتی فرعون زمانشان گفت مرا عبادت کنید امتناع کردند.

خاموشی خطاب به خادمان بقاع متبرکه بیان کرد: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی‌کنید بلکه هدف از این خدمت محبت اهل‌بیت (ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه در ایران ۸۰۰۰ بقعه متبرکه داریم، گفت: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

وی داستان خضر و همراهی موسی با ایشان و داستان ذوالقرنین را از دیگر قصص قرآنی که غایت همه چیز را خدا می‌داند، برشمرد.

خاموشی با بیان اینکه اگر ما انسان‌ها اهل نماز و انفاق نشویم، قطعا اهل دنیا می‌شویم، بیان کرد: پرچم‌داری اهل‌بیت عصمت و طهارت در اعتقادات شیعه مانند این است که ما معتقدیم خدا اراده کرده پلیدی را از این خانواده دور کند و اگر چه می‌توانیم جزو نزدیکان بشویم، اما چهارده معصوم(ع) هیچگاه ۱۵نفر نخواهند شد.

وی خطاب به خادمان بقاع متبرکه گفت: وقتی شما به نوادگان امامان خدمت می‌کنید، گویی برای خود امام خدمت می‌کنید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نعمت ولایت بیان کرد: جمهوری اسلامی با نعمت ولایت به این جایگاه رسیده است و شما خادمان پرچم‌دار ولایت در منطقه هستید، لذا بر حفظ آن کوشا باشید.

وی با تاکید بر رسیدگی به محرومان جامعه افزود: اگر امام زادگان و ائمه طهارت بودند بر رسیدگی به طبقه محروم جامعه تاکید داشتند.

خاموشی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اظهار کرد: ما از کرونا بسیار زود عبور می‌کنیم، به دلیل اینکه وابستگی ما به بودجه نفت زیر ۱۷درصد شده است، بیش از ۹۵درصد پنج کالای اساسی مردم از جمله خوراک، پوشاک و درمان را خودمان تولید می‌کنیم، در انرژی نیاز به هیچ کشوری نداریم و کالای داخلی توسط خودمان تامین می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از یک طرف دولت در مقابل کرونا مدیریت خوبی ارائه کرد و از طرفی مردم نیز خوب عمل کردند، لذا امیدواریم به زودی از کرونا عبور کنیم. آمریکا برای عبور از کرونا ۴ ترلیون دلار تزریق کرده است، اما نتوانسته از این مرحله عبور کند.

وی با تشکر از خادمان مبنی بر فعالیت آنان در حوزه اجتماعی، خاطرنشان کرد: اصولا دین‌دار شدن مردم به حوزه اجتماعی مربوط می‌شود، لذا هر جا که امام زاده‌ای مدفون است، آسیب‌های آن منطقه باید شناسایی و برطرف شود.

خاموشی با بیان اینکه بیش از 930 نقطه آسیب‌زا در کشور داریم، عنوان کرد: در ۵۰۰ نقطه از 930 نقطه امامزاده از ضروریات غیر قابل انکار است، لذا خیرین در این زمینه باید ورود پیدا کنند.

وی با تاکید بر برپایی مناسک در بقاع متبرکه تصریح کرد: باید در بقاع متبرکه نماز جماعت به موقع برگزار و صدای زیبای اذان پخش شود.

خاموشی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه قطب‌های فرهنگی در کشور هستند، عنوان کرد: این قطب‌های فرهنگی و اجتماعی بودن این اماکن را باید در منطقه اثبات کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: برای توسعه رقبات امام زاده‌ها و به عبارتی وقفیات جدید شما هیئت امنا تلاش کنید و وقف مشارکتی برای امامزادگان ایجاد کنید.

انتهای پیام
captcha