مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند
کد خبر: 3902973
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنندمحمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی افزود: اکثر مردم در آذربایجان‌شرقی به هشدارها توجه کرده و موارد مورد تاکید را رعایت می‌کنند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جمع‌ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی‌دهند.

صومی ادامه داد: شناسایی حدود یک هزار مورد جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم و بدانیم هر فردی که با او روبه رو می‌شویم، احتمال آلودگی به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در طول یک ماه گذشته در آذربایجان‌شرقی پایین بوده و یا حداقل اگر کاهش هم نیابد، افزایش پیدا نمی‌کند و تعداد بستری‌های امروز، نسبت به دیروز و همچنین یک ماه گذشته بیشتر نیست.

صومی با اشاره به روند نمونه‌برداری‌ها از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا گفت: از همه افرادی که به نوعی با فرد مبتلا تماس داشته است، نمونه گیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری کرونا کنترل نشده است و همچنان در استان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.

انتهای پیام
captcha