استفاده از قانون برعلیه کشور/ تغییر گسترده در مجلس مطالبه مردم بود
کد خبر: 3902986
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

استفاده از قانون برعلیه کشور/ تغییر گسترده در مجلس مطالبه مردم بود

نماینده مردم بجنورد، گرمه‌وجاجرم، رازوجرگلان، مانه‌وسملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: گستردگی قانون موجب ایجاد اختلاس‌ها، پولشویی‌ها و.... شده است و به نوعی برخی از افراد از قانون برعلیه کشور استفاده می‌کنند.

استفاده از قانون برعلیه کشور/ تغییر گسترده در مجلس مطالبه مردم بودبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدوحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز 15 خردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبر استان با اشاره به اینکه تاکنون 12 هزار قانون ایجاد شده است، اضافه کرد: قوانین باید سبک سازی شوند و در حال حاضر نیز 260 لایحه در نوبت قانون‌گذاری هستند اما مجلس جدید به دنبال سبک‌سازی و بازنگری در قوانین گذشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد قوانین زیاد به عنوان امتیاز نیست، تاکید کرد: قوانین باید هم‌پوشانی داشته باشند و تعدد قوانین به عنوان امتیاز محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شاخص‌های اقتصادی خراسان شمالی دارای شاخص‌های مطلوبی نیست، افزود: پنج صنعت مهم در استان مانند پتروشیمی، آلومینای جاجرم، شرکت سیمان و... وجود دارد که باید از ظرفیت‌های این صناع به درستی در استان استفاده شود.

وحیدی با تاکید براینکه کلنگ‌زنی فاز دوم پتروشیمی انجام شده، اضافه کرد: مدتی پیگیری این فاز متوقف شده بود اما نمایندگان فعلی به طور قطع به دنبال به نتیجه رسیدن این طرح خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه استان کشاورزی در اولویت است، تاکید کرد: زمانی که اولویت شهر یا استانی موضوعی مطرح می‌شود باید سرمایه‌گذاری نیز به میزان مطلوبی وجود داشته باشد.

وحیدی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاران به دنبال استان‌های مرکزی هستند، اضافه کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در بین خراسان رضوی و استان گلستان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاران از این جهت که به بازار مصرف نزدیک هستند، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند و در کنار این مسئله باید شرایط ویژه‌تری برای سرمایه‌گذارانی که در مناطق کمتر برخوردار سرمایه‌گذاری می‌کنند وجود داشته باشد.

وی با تاکید براینکه نگاه نظارتی مجلس جدید قوی‌تر خواهد بود، افزود: در حوزه عدالت اجتماعی شرایط قابل قولی نداریم و این مسئله نیازمند نظارت دقیق‌تر مجلس بر اجرای قوانین و مصوبات است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس جدید در همراهی با دولت به دنبال مچ‌گیری نیست و از طرفی نیز قرار نیست وکیل الدوله باشد.

وحیدی تصریح کرد: مردم انتخاب کردند که گسترده‌ترین تغییر را در مجلس شورای اسلامی ایجاد کنند و همین مسئله نشان از رضایت و یا عدم رضایت مردم از عملکردهای دوره‌های گذشته دارد.

وی در رابطه با محور بجنورد به جنگل گلستان، بیان کرد: برای این پروژه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در جلسات هیئت دولت نیز مصوب شده است که پیگیر خواهیم بود تا پایان دولت حاضر این پروژه به انجام برسد.

 

انتهای پیام
captcha