رزمایش مواسات خراسان‌شمالی از زبان امام جمعه بجنورد
کد خبر: 3903182
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

رزمایش مواسات خراسان‌شمالی از زبان امام جمعه بجنورد

امام جمعه بجنورد درباره اقدامات انجام گرفته در رزمایش مواسات در این استان گفت: پیش از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواسات، اقداماتی را در استان برای مبارزه با کرونا شروع کرده بودیم، مثلاً کارگاه دوخت ماسک و گان توسط خواهران در ستاد نماز جمعه راه‌اندازی شد و ظرف ۴۰ روز حدود ۲۰ هزار ماسک تولید کردند که پس از ضدعفونی، به بیمارستان‌ها و افراد نیازمند اهدا شد و این کار در استان هم بازخورد‌های مثبت بسیاری داشت.

اقدامات صورت گرفته در رزمایش مواسات خراسان شمالی از زبان امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، گفت: کارخانه‌ای در شهر فاروج مستقر است که مواد شوینده تولید می‌کرد، اما با شیوع کرونا تغییر مسیر داد و به تهیه الکل و مواد ضدعفونی‌کننده روی آورد و این مساله هم در راستای جهش تولید و نیز مبارزه با کرونا بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ادامه نیاز به الکل در استان بیشتر شد، با توجه به این که قزوین شهر صنعتی محسوب می‌شود با امام جمعه قزوین ‌رایزنی کردیم و به کمک سپاه پاسداران، چندین هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده دریافت کردیم و در استان خراسان شمالی توزیع شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی درباره دیگر اقدامات انجام‌گرفته پیش از رزمایش مواسات در استان گفت: پس از جدی‌شدن موضوع رزمایش، قرارگاه‌های استان در شهرها راه‌اندازی و مسئولان از طریق ویدئوکنفرانس و جلسات حضوری در این رابطه توجیه ‌و ائمه جمعه به عنوان مسئولان قرارگاه‌های شهرستانی انتخاب شدند؛ همین امر سبب شد استقلال شخصیتی پیدا کنند و بتوانند ابتکار عمل را در شهرهای خود به دست بگیرند.

حجت‌الاسلام ‌یعقوبی درباره نقش ائمه جماعات در رزمایش مواسات گفت: چون مساجد تعطیل و از جمعیت خالی بود، زمینه مانور آنچنانی وجود نداشت اما امامان جماعت پل ارتباطی بین نیازمندان محله با قرارگاه رزمایش بودند و اطلاعات لازم را در اختیار رزمایش می‌گذاشتند.

وی افزود: یکی از اقدامات عملیاتی که در این راستا انجام شد، اعزام کاروان‌های کمک‌رسانی به شهرستان‌های هشتگانه استان بود. همچنین 13 آشپزخانه مهدوی در استان راه‌اندازی شد که غذای گرم تهیه می‌کردند و به محرومان می‌رساندند.

امام جمعه بجنورد افزود: در این رابطه هم‌چنین شماره حسابی اعلام شد تا مردم و خیران بتوانند در این کار خیر مشارکت کنند. ضمن اینکه لزومی نداشت که کمک‌ها از طرف ستاد رزمایش توزیع شود، بلکه مشورت می‌دادیم تا این کمک‌ها هدایت‌شده توزیع شود و به دست نیازمندان واقعی برسد، چرا که طبق آمارگیری ما 120 هزار نفر در استان ‌که تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی نبودند به واسطه شیوع کرونا و لطمه‌خوردن مشاغل، ‌نیازمند شده‌‌ بودند.

وی توضیح داد: برای شناسایی این افراد یک ساختار تعریف کردیم، به این صورت که کمیته‌ای تحت عنوان نیازشناسی و نیازمندشناسی تشکیل شد تا بفهمیم چه کسانی نیازمند هستند و ثانیاً چه نیازهایی دارند.

انتهای پیام
captcha