«آفتاب هشتم» در قاب دوربین عکاسان خراسان شمالی
کد خبر: 3906829
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

«آفتاب هشتم» در قاب دوربین عکاسان خراسان شمالی

معاون فرهنگی‌ و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مسابقه عکاسی و دلنوشته با عنوان «آفتاب هشتم» در این استان خبرداد.

«آفتاب هشتم» در قاب دوربین عکاسان خراسان شمالیرضا رضایی، معاون فرهنگی‌ و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مسابقه عکاسی و دلنوشته با عنوان «آفتاب هشتم» در این استان خبرداد.

وی با اشاره به اینکه آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های شادی در حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی از محورهای مسابقه آفتاب هشتم است، مقررات شرکت در مسابقه را بیان کرد: شرکت در مسابقه برای تمام عکاسان و علاقه‌مندان آزاد است، عکاسی با تلفن همراه و ارسال اثر به آیدی تلگرام ordibeheshtboj@ و ۳۰۰ DPI با پسوند JPG باشد، همچنین سایز ارسال آثار حداکثر ۱۵ مگابایت باشد.

رضایی ادامه داد: ویرایش اثر تا آنجا که به جنبه استنادی عکس خدشه‌ای وارد نکند قابل قبول است، در هنگام ارسال آثار مشخصات عکاس (نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن همراه و ثابت) ارسال شود، هر فرد می‌تواند حداکثر ۵ اثر را ارسال کند، عکس‌های ارسالی باید مطابق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، عکس‌ها، نباید دارای امضای عکاس، واتر مارک و لوگو باشند.

وی تأکید کرد: ارسال اثر توسط عکاسان به منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده دبیرخانه نخواهد بود، برگزارکننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته‌شده را برای چاپ در کتاب، بروشور و… با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد، ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این مسابقه است، تصمیم‌گیری در قبال مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده دبیرخانه مسابقه است.

رضایی همچنین به مقررات شرکت در بخش دلنوشته اشاره و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید دلنوشته‌های خود را با محورهای ذکر شده حداکثر در پنج سطر با ذکر نام و نام خانوادگی شماره تماس ارسال کنند. این مسابقه به همت مؤسسه فرهنگ اردیبهشت بجنورد و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال اثر به مسابقه روز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ خواهد بود. از این رو به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند یا یکی از قوانین مسابقه را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha