اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در خراسان شمالی
کد خبر: 3907015
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸

اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در خراسان شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون‌های این استان هم‌زمان با ایام دهه کرامت خبر داد.

طرح ملی«سه شنبه‌های تکریم»در خراسان شمالی اجرا می‌شودهاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: اقدامات  کانون‌های مساجد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق  دسته‌بندی می‌شوند، که «سه‌شنبه‌های تکریم» از فعالیت‌های رواق همدلی است.

وی  اضافه کرد: این طرح ویژه ایام دهه کرامت و با رویکرد محله ‌محوری و خانواده بنیان تدوین و آماده اجرا شده است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

شیرازیان خانواده‌ شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را ازجامعه هدف این طرح ملی نام برد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد  خراسان شمالی به اهداف کلی طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»  اشاره کرد و گفت: شناسایی وتکریم خانواده معظم شهداء وایثارگران،چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و … در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد به عنوان  اهداف اصلی این طرح می‌توان برشمرد.

شیرازیان با بیان اینکه  بر اساس آیین‌نامه هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند، به طور کلی انتخاب افراد پایبند به اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افراد موفق، الگو و جریان‌ساز در محله و نیز افراد دارای حسن شهرت و چهره خوش‌نام را از شاخص‌های کلی تکریم نام برد. تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه‌شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولان محلی و منطقه‌ای به منظور الگوسازی در سطح محله در قالب «طرح ملی سه شنبه‌های تکریم» انجام می‌گیرد.

وی افزود: اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از تاریخ ۱۰ تیرماه  با راه‌اندازی پویش #سه‌شنبه_های_تکریم در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir با برگزاری فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha