ملی‌پوشی که سفیر مدرسه‌ساز شد
کد خبر: 3907478
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

ملی‌پوشی که سفیر مدرسه‌ساز شد

علی‌اصغر مجرد، بازیکن تیم ملی والیبال بزرگسالان، متولد 1376 در بجنورد است که پس از تحصیل در مدارس این شهر، اکنون به عنوان سفیر مدرسه‌ساز استان معرفی شده است.

از سفیر والیبال تیم ملی تا سفیر مدرسه‌ساز خراسان شمالیعلی‌اصغر مجرد، بازیکن تیم ملی والیبال بزرگسالان، متولد 1376 در بجنورد است. علی‌اصغر مدرسه را به عنوان یکی از مؤثرترین عواملی می‌داند که در زندگی ورزشی او بسیار اثر گذاشته و مسیر زندگی او را تغییر داده است و اعتقاد دارد که اگر بتواند حتی یک لبخند بر لب دانش‌آموزی بنشاند، آن را دریغ نمی‌کند.

این بازیکن تیم ملی که اعتقاد دارد تحصیل در مدارسی با امکانات اولیه حق دانش‌آموزان است، خود را به عنوان کسی که در این شهر تحصیل کرده موظف می‌داند که سهمی حتی کوچک در تحقق آرزوهای دانش‌آموزان استان، داشته باشد.

مجرد تمام مقاطع تحصیلی خود را در مدارس بجنورد گذرانده و سختی‌های بسیاری را در ورزشگاه‌ها و مدارس شهر برای رسیدن به هدفش که موفقیت در  رشته ورزشی والیبال است، پشت سرگذاشته است.

سفیر والیبال تیم ملی در ابتدا رشته ورزشی فوتسال را در مدرسه انتخاب می‌کند و پس از مدتی در مقطع متوسطه اول با راهنمایی معلم ورزش خود در رشته ورزشی والیبال  تمرینات خود را شروع می‌کند و با تمام وجود در این رشته ورزشی وقت خود را سرمایه‌گذاری می‌کند. مجرد در سرما و گرما به تمرینات خود ادامه می‌دهد و زنگ ورزش را از لذت بخش‌ترین ساعت‌های مدرسه می‌داند که پس از مدت‌ها تمرین و پیشرفت در این رشته ورزشی متوجه می‌شود که مسئولان استانی آنگونه که باید به مسائل ورزشی اهمیت نمی‌دهند و ماندن در این شهر نیز نوعی درجا زدن محسوب می‌شود.

سفیر مدرسه‌ساز استان در سال 91 به همراه خانواده به خراسان رضوی شهر مشهد نقل مکان می‌کند و به دنبال حضور در عرصه‌های ملی و جهانی می‌رود که پس از حدود چهار ماه به تیم ملی والیبال دعوت می‌شود. این ورزشکار ملی که به عشق والیبال از رشته تحصیلی خود که هوا‌وفضا بوده است، دست می‌کشد برای جدا نشدن از عشق خود که والیبال است، رشته تربیت بدنی را انتخاب می‌کند و ادامه می‌دهد.

مجرد با مشاهده وضعیت برخی از مدارس استان که دانش‌آموزان از کمترین امکانات مانند میز و صندلی و یا یک محیط ورزشی، برخوردار نیستند به فکر این است که راهی را برای کمک به این دانش‌آموزان پیدا کند. در سال جاری از سوی سازمان نوسازی‌ و مدارس کشور به مجرد پیشنهاد می‌شود که به عنوان سفیر مدرسه‌ساز استان وی را معرفی کنند و مجرد که به دنبال راهی برای کمک به دانش‌آموزان این استان است، با تمام وجود این پیشنهاد را قبول می‌کند و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش به عنوان سفیر مدرسه‌ساز استان معرفی می‌شود.

ورزشکار تیم ملی اعتقاد دارد که اگر می‌خواهیم استعدادهای استان شناخته شود یکی از بهترین راه‌ها اهمیت به مدارس و تهیه حداقل‌ترین امکانات در تمام نقاط استان برای دانش‌آموزان است و اگر این دانش‌آموزان مستعد از همان ابتدا در مسیر درستی قرار گیرند به طور قطع آینده‌ای بسیار روشن در انتظار آنان قرار خواهد گرفت.

مجرد کمک به مدارس استان و دانش‌آموزان را از وظایف تمام مردم می‌داند و از مردم می‌خواهد که در طرح ملی «آجر به‌ آجر» مشارکت کنند و سهمی هرچند کوچک در ساخت مدارس استان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha