جشن پایان بی‌سوادی در خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3908779
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

جشن پایان بی‌سوادی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: باید تمام داشته‌های استان به کارگیری شود تا شاهد برگزاری جشن پایان بی‌سوادی تا دهه فجر امسال باشیم؛ بنابراین آگاهی تمام ادارات از طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی الزامی است.

جشن پایان بی‌سوادی تا دهه فجر سال جاری در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز، ‌15 تیرماه در نشست شورای سوادآموزی استان، با اشاره به اینکه اگر سیاست‌های تشویقی در کنار مباحث فرهنگی در راستای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی نباشد، کارها به درستی پیش نخواهد رفت، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی درصدد این باشند که سوادآموزان حوزه خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای پایان بی‌سوادی آنان انجام دهند.

وی ادامه داد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا یکی از معاونان خود را بعنوان رابط، به صورت ویژه برای پیگیری طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی معرفی کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی تنها مرتبط به آموزش و پرورش نیست هرچند که آموزش و پرورش استان تاکنون موفق عمل کرده اما این اقدام، کار فراسازمانی است. برای اجرای موفق طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج تمام نیروها، امکانات و ظرفیت‌ها الزامی است و تمامی ابزارها باید در کنار هم چیده شود تا این طرح طبق برنامه زمانبندی پیش برود.

شجاعی ادامه داد: گزارش اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در هر شهرستان را از فرمانداران خواستاریم پس بسیج تمام نیروها، فرمانداران را در پیشبرد این طرح کمک و یاری خواهد کرد.

ولی‌الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارخراسان شمالی، در ادامه این جلسه، گفت: هدف‌گذاری استاندار این است که تا دهه فجر امسال تمام جمعیت بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد شوند.

وی با اشاره به اینکه سند مقابله با بی‌سوادی با برش شهرستانی تدوین شده است، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ با سوادی استان بیش از 92 درصد و میانگین کشوری بیش از 94 درصد است. در حال حاضر پایین‌ترین سطح باسوادی استان مربوط به شهرستان راز و جرگلان با بیش از 85 درصد و بالاترین سطح باسوادی مربوط به شهرستان گرمه با بیش از 97 درصد است.

انتهای پیام
captcha