کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» منتشر شد
کد خبر: 3910098
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» منتشر شد

کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» به قلم معصومه نصیری منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «کرونا در آئینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» به قلم معصومه نصیری، منتشر و روانه بازار شد. در این کتاب که از سوی انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده، آمده است: «ما در عصر کرونا قرار داریم و دنیای پساکرونا نیز انتظار ما را می‌کشد تا پارادایم «قرن 10 ساله» و «جهش‌های پنج‌ ساله» از میان کتاب‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای به منصه ظهور برسد. پارادایم‌های نوین برساخته از این تحولات نیز نقش رسانه را به‌مثابه بازوی مؤثر و بلامنازع دوران حاضر و پیش رو پررنگ‌تر‌ای قبل می‌کند و این یعنی شناخت دقیق کارکرد‌ها و کاربست‌های رسانه‌ای ضرورتی حتمی و قطعی است.

رسانه به معنای همه‌جانبه آن دیگر تنها اطلاع‌رسان و آگهی‌بخش نیست. در این بستر زمانی، رسانه آموزش می‌دهد، اقتصاد قرنطینه‌ای را هدایت می‌کند، امید می‌آفریند، با گمراهی مقابله کرده و عزم عمومی برای مواجهه با تحولات را ایجاد می‌کند. رسانه امروز به‌سان قطعه‌ای استراتژیک از پازل تحولات جهانی می‌تواند سامان‌دهنده یا برهم زننده نظم و امنیت باشند. می‌تواند یاری‌گر مخاطب باشد یا ضدمخاطب رفتار کند. اما هر آنچه هست رسانه با همه کارکرد‌ها امروز توانسته جهان را از مرحله بحران به سمت فراگیری عمومی نحوه مقابله با بحران و اشتراک‌گذاری تجربیات به شکل فراسرزمینی کند.»

در این کتاب به کارکرد‌های رسانه در شرایط بحران، رقابت رسانه‌های جریان اصلی و شبکه‌های اجتماعی، وظایف رسانه در صیانت در مخاطبان در مواقع بحران، اخبار کرونایی و تاثیرات شناختی، شایعه خط مقدم انحراف افکار عمومی، اخبار جعلی و علوم شناختی، از پاندمی کرونا تا کشورگشایی اینفودمی ها، روایت سازی رسانه ها، حکمرانی نوین، نگاهی آینده پژوهانه به پساکرونا، شهر‌های هوشمند و پساکرونا، نگاه فناورانه به جهان پساکرونا و.... پرداخته شده است.
 
کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» منتشر شد
 
این کتاب به ساحت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و روح ملکوتی شهید گرانقدر سپهبد شهید قاسم سلیمانی تقدیم شده است.
انتهای پیام
captcha