واکنش جنبش نجباء به برخورد نیروهای امنیتی با معترضان
کد خبر: 3910368
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

واکنش جنبش نجباء به برخورد نیروهای امنیتی با معترضان

معاون دبیر کل جنبش نجباء عراق با انتشار توئیتی به اقدام نیروهای امنیتی عراق در ممانعت از برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز عده‌ای از اهالی جنوب این کشور در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جنبش «نجباء» عراق در تهران، «نصر الشمری»، معاون دبیرکل سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق با انتشار پست توئیتری به تحولات اخیر این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «نصر الشمری» در توئیت خود اعلام کرده است: تظاهرات حق قانونی هر انسان است، چه با او هم‌عقیده باشی و چه مخالف.

وی گفته است: آنچه باید منع شود، تعرض به نهادهای دولتی و اموال عمومی و خصوصی است؛ اما اظهارنظر با شیوه‌های مسالمت‌جویانه، حقی است که قانون اساسی برای همه ملت عراق تضمین کرده است.

الشمری افزوده است: هیچ گروهی اجازه مصادره حق قانونی، اخلاقی و انسانی تظاهرات‌کنندگان را ندارد.

سخنگوی نجباء همچنین در توئیتی دیگر نوشته است: نه به بستن دهان‌ها! نه به مصادره آراء.

شماری از اهالی و عشایر استان‌های جنوبی عراق دیروز یکشنبه قصد رساندن خود به روبه‌روی منطقه سبز بغداد و پیوستن به تظاهرات ضد آمریکایی در آنجا و همچنین مطالبه حقوق خود از دولت الکاظمی را داشتند که مأموران امنیتی مانع آن شدند.

شهرهای جنوب عراق طی روزهای گذشته در اعتراض به نبود امکانات و خدمات رسانی مناسب از جمله برق و آب و همچنین قطع شدن حقوق خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی و قربانیان حزب منحله بعث و رژیم صدام شاهد برپایی تظاهرات بوده است.

اقدام نیروهای امنیتی عراق در برخورد با معترضان، انتقاد و اعتراض شدید محافل سیاسی و حقوقی عراق را به همراه داشت.

انتهای پیام
captcha