مخالفت نهادهای اسلامی قدس با حکم صهیونیستی تعطیلی مصلای باب الرحمه
کد خبر: 3910377
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

مخالفت نهادهای اسلامی قدس با حکم صهیونیستی تعطیلی مصلای باب الرحمه

نهادهای اسلامی در قدس اشغالی با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که حکم دادگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی و جدا کردن آن از قبله نخست مسلمانان را نمی‌پذیرند.

به گزارش ایکنا و به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نهادهای اسلامی در شهر قدس اشغالی تصمیم دادگاه‌های رژیم اشغالگر درباره تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی را رد کردند.

اداره قاضی القضات، کمیته عالی اسلامی، شورای اوقاف و امور اسلامی و دار الفتاء قدس با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که مصلای باب الرحمه بخشی لاینفک مسجدالاقصی است و تنها به خود مسلمانان اختصاص دارد و از ذره‌ای از خاک آن کوتاه نخواهند آمد.

کمیته‌های دینی قدس تأکید کردند که اداره اوقاف اسلامی قدس به دادگاه‌های رژیم اشغالگر پناه نمی‌برد، زیرا این دادگاه‌ها صلاحیت ندارند.

این کمیته‌ها تأکید کردند که مسجدالاقصی برتر از آن است که مشمول تصمیم‌های دادگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی یا هر گونه تصمیم سیاسی شود و مسلمانان اصلا این تصمیم‌های غیرقانونی را به رسمیت نمی‌شناسند و از آن تبعیت نمی‌کنند.

کمیته‌های اسلامی قدس، تصمیم‌های مقامات رژیم اشغالگر را مغایر با آزادی عبادت و همچنین قوانین و آداب و رسوم بین المللی دانستند و رژیم اشغالگر را مقصر کامل هرگونه تعرض به مسجدالاقصی خواندند.

مقامات رژیم صهیونیستی در راستای تلاش‌های خود برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی مصلای باب الرحمه را از سال 2003 به زور بسته بودند و قصد داشتند یک کنیسه یهودی را در آنجا بنا کنند، اما نمازگزاران در 22 فوریه 2019 با تجمع در مسجد الاقصی توانستند این مصلا را باز کنند با وجود اینکه این اقدام آن‌ها به قیمت بازداشت ده‌ها شهروند اهل قدس توسط نظامیان صهیونیست بود.

انتهای پیام
captcha