تدابیر جنبش أمل و حزب‌الله لبنان برای برون‌رفت از بحران ملی
کد خبر: 3910385
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

تدابیر جنبش أمل و حزب‌الله لبنان برای برون‌رفت از بحران ملی

مقام‌هایی از جنبش‌های أمل و حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر همکاری با دولت برای برون‌رفت از بحران معیشتی این کشور خواهان اجرای سریع برنامه‌ها برای برون‌رفت از وضعیت کنونی شدند.

جنبش أمل و حزب الله لبنان از تدابیر جدید برای برگزاری مراسم محرم در سایه کرونا در لبنان گفتند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «المنار»، مقاماتی از جنبش أمل و حزب‌الله لبنان روز دوشنبه، 23 تیرماه به منظور بررسی اوضاع کلی لبنان و همچنین راه کمک به بحران معیشتی این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

«سیدهاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و «وفیق صفا» مسئول واحد ارتباطات و هماهنگی حزب‌الله، و «مصطفی فوعانی» رئیس کمیته اجرایی جنبش أمل و «احمد بعلبکی» از دیگر مسئولان این جنبش در دیدار مذکور حضور داشتند.

مقامات جنبش أمل و حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای مشترک پس از دیدار با یکدیگر تأکید کردند که اوضاع اقتصادی، اجتماعی و معیشتی مردم لبنان که در رأس اولویت‌ها قرار دارد، گروه‌های سیاسی را ملزم به مسئولیت‌پذیری برای برون‌رفت از بحران شدید این کشور می‌کند.

در این بیانیه آمده است کار دولت نیاز به یک رویه همکاری جدید و اجرای سریع برنامه دولت دارد تا اعتماد شهروندان به آن بازگردد و همه باید برای پیشبرد کار دولت همکاری کنند.

جنبش أمل و حزب‌الله همچنین تأکید کردند که از هیچ تلاشی برای تسهیل کار دولت طی همکاری با دیگر متحدان و گروه‌های حاضر در کابینه فروگذاری نمی‌کنند.

این دو گروه لبنانی در ادامه به موضوع برنامه‌ها و مناسبت‌های ویژه ماه محرم امسال در سایه شیوع کرونا پرداختند و گفتند که باید شیوه‌ای اتخاذ شود که سلامت جامعه و شهروندان را لحاظ کند؛ دو طرف همچنین درباره تدابیری خاص توافق کردند که قرار است در زمان خود آن را اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است: «جنبش أمل و حزب‌الله برای حفظ وحدت ملی در مقابله با چالش‌های بزرگ اهتمام خواهند داشت؛ همان گونه که پیش از این هم قدرت مقاومت در گرو وحدت آنها بوده است، زیرا با توجه به مرحله حساس کنونی مسئولیت‌های بزرگی بر گردن آنهاست».

انتهای پیام
captcha