ورزشگاه «دوبلین»؛‌ میزبان نمازگزاران عید قربان
کد خبر: 3910441
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

ورزشگاه «دوبلین»؛‌ میزبان نمازگزاران عید قربان

مراسم اقامه نماز و جشن عید قربان مسلمانان ایرلند امسال به دلیل شیوع کرونا در ورزشگاهی سر باز واقع در شهر «دوبلین»، پایتخت این کشور، برگزار می‌شود.

ورزشگاه «دوبلین»؛‌ میزبان نمازگزاران عید قربان

به گزارش ایکنا به نقل از the42، مسلمانان ایرلند امسال جشن عید قربان را در ورزشگاه «کروک پارک» دوبلین، پایتخت این کشور، برگزار می‌کنند. انجمن گالیک اتلتیک (The Gaelic Athletic Association)، بزرگترین سازمان ورزشی در ایرلند، میزبان این مراسم است که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.
 
یکی از مراکز این سازمان به عنوان گزینه اصلی برای برگزاری یکی از بزرگترین رویدادها در تقویم مسلمانان این کشور یعنی عید قربان انتخاب شده است.
 
مساجد ایرلند مانند سایر اماکن عبادی این کشور به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا از 12 مارس (22 اسفند سال گذشته) تعطیل شده است. در سومین مرحله از بازگشایی مراکز و کسب و کارهای این کشور، مساجد بر اساس تدابیر و محدودیت‌های اعلام شده با حداکثر 100 نمازگزار مجاز به فعالیت هستند.
 
جان هوران، رئیس این سازمان ورزشی ،با استقبال از این پیشنهاد، گفت: تصمیم گرفته شده است که عید قربان در فضای باز جشن گرفته شود.
 
وی افزود: «به طور معمول کروک پارک و استادیوم‌های دیگر ما در این زمان از سال، میزبان برگزاری بازی‌ها هستند اما یک سال بسیار متفاوت را پشت سر می‌گذاریم. خوشحالیم که از اعضای جامعه مسلمان استقبال کرده‌ایم تا مراسم عید قربان را، که از رویدادهای مهم در تقویم مسلمانان است، در کروک پارک برگزار کنند».
 
هوران تأکید کرد: «معتقدم برگزاری این جشن کاملاً از تعهد ما برای پذیرش همه عقاید و این باور که "این کشور جایی است که همه ما به آن تعلق داریم" حمایت می‌کند».
انتهای پیام
captcha