رهبران دینی میانمار: انتخابات فرصتی برای صلح و همزیستی باشد
کد خبر: 3910466
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

رهبران دینی میانمار: انتخابات فرصتی برای صلح و همزیستی باشد

رهبران ادیان مختلف در میانمار با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای اعلام کردند که انتخابات سراسری این کشور فرصتی برای صلح و همزیستی باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از Herald Malaysia، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات سراسری میانمار، رهبران ادیان مختلف این کشور با امضا و انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار این شدند که این انتخابات فرصتی برای گسترش صلح و همزیستی بین ادیان مختلف این کشور باشد.

در بخشی از این نامه با انتقاد از خشونت‌ نیروهای مسلح این کشور آمده است: «ما از جنگی که به دلیل دشمنی ادامه داشته، خسته شده‌ایم. جنگ همه را بی‌شرم می‌کند. چرا هرگز درگیری‌های میانمار به پایان نمی‌رسد؟ مسئولیت بر عهده کیست؟ با این پیام در آستانه انتخابات سراسری میانمار مستقیماً از همه مقامات میانمار و رهبران مذهبی درخواست می‌کنیم که با احترام به یکدیگر گوش فرا داده و تصمیم بگیرند که به دنبال خیر همه باشند».

بر اساس این گزارش، اسقف‌های کاتولیک این کشور و همچنین رهبران مذهبی بودایی، مسلمان و هندو این سند را امضا کردند.

دولت میانمار و ارتش این کشور به دلیل کشتارهای هدفمند اقلیت مسلمان روهینگیا در شرق میانمار به نقض حقوق بشر و جنایات جنگی متهم شده‌اند. انتخابات سراسری میانمار قرار است نوامبر امسال برگزار شود. بسیاری این انتخابات را نوعی همه‌پرسی در مورد عملکرد آنگ سان سوچی، رئیس دولت این کشور می‌دانند که به دلیل سکوت و عدم واکنش در برابر کشتار مسلمانان این کشور مورد انتقادات بسیاری در سطح بین‌الملل قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha