هشدار علمای لبنان درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3910471
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

هشدار علمای لبنان درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی

تجمع علمای مسلمان لبنان ضمن هشدار نسبت به تداوم تجاوزات اسرائیل در اراضی لبنان، از دولت این کشور خواست تا در این زمینه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المنار»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت چهاردهمین سالگرد عملیات «الوعد الصادق» حزب‌الله که طی آن دو نظامی صهیونیست، اسیر و سه نظامی دیگر کشته شدند، تأکید کرد: مقاومت در این عملیات ثابت کرد که قادر است از لبنان حمایت کند و به دشمن صهیونیستی اجازه ندهد که حتی فکر تجاوز به خاک این کشور را در سر داشته باشد. مقاومت ثابت کرد که به آنچه گفته، عمل کرده است.
 
در این بیانیه اشاره شده است: مقاومت امروز در نوع دیگری از جهاد واقع شده است؛ جهاد در برابر اقدامات ظالمانه آمریکا که در جهت گرسنه نگه داشتن ملت لبنان و به فقر کشاندن و محاصره آنها انجام می‌شود تا اینگونه القا کند که مسبب همه این مشکلات، سلاح مقاومت است و تنها راه‌ حل برای بازگشت به وضعیت گذشته و بلکه حتی وضعیتی بهتر از گذشته، خلع سلاح مقاومت و موافقت با دستوراتی است که آمریکا دیکته می‌کند.
 
این بیانیه در ادامه افزود: «سیدحسن نصرالله»، سید مقاومت، طرح‌هایی برای خروج از این بحران ارائه داده است از جمله توافق با کشورهای شرق و دعوت به جهاد کشاورزی و صنعتی و استفاده از فاضلاب‌ها برای کشاورزی و به کار انداختن کارخانجاتی است که در اثر سیاست‌های دولت گذشته تعطیل شده‌ بودند.
 
تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش دیگری از بیانیه خود به «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت درباره ادامه مداخله در امور داخلی لبنان هشدار داد.
 
در این بیانیه همچنین نسبت به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی که آخرین آنها نصب چادری در نزدیکی مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی در منطقه «کروم الشراقی» در شرق روستای الجبل است، هشدار داد و از دولت لبنان خواست تا با قاطعیت جلوی ادامه این تجاوزات را گفته و شکایت رسمی خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.
انتهای پیام
captcha