مجمع هماهنگی «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه» برگزار شد / حرکتی برای مبارزه با اثرات اقتصادی کرونا
کد خبر: 3910592
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸

مجمع هماهنگی «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه» برگزار شد / حرکتی برای مبارزه با اثرات اقتصادی کرونا

نخستین مجمع هماهنگی «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه» با هدف کاهش اثرات اقتصادی ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین مجمع هماهنگی «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه»(FiftyFifty Challenge) با هدف کاهش اثرات اقتصادی گسترش ویروس کرونا با حضور مصطفی حسین‌پور، دبیر این چالش به همراه هسته مرکزی چالش ۵۰۵۰، شبکه حامیان و حامیان بالقوه این حرکت اجتماعی، امروز ۲۴ تیرماه به میزبانی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد.

حسین‌پور در این نشست با بیان اینکه این مجمع با حضور نمایندگان ارشد سازمان‌های دولتی و خصوصی و افراد صاحب‌نظر با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد هم‌افزایی در اطلاع‌رسانی پویش بین‌المللی ۵۰۵۰ برگزار می‌شود، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته از زمان شکل‌گیری هسته اولیه این جنبش دانشجویی، مسیر پیش‌رو و نیاز‌های این حرکت اجتماعی پرداخت.
 
وی بیان کرد: برای این موضوع، ظرفیت‌های داوطلبانه دانشجویی فعال شده است و تعداد مناسبی از دانشجویان متخصص در حوزه‌های متنوع برای مشارکت در اطلاع‌رسانی این جنبش دانشجویی حضور پیدا کرده‌اند.
 
دبیر «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه» با اشاره به این موضوع که این حرکت اجتماعی به برکت حضور پرشور دانشجویان، روز به روز بالغ‌تر شده است، گفت: این اقدام به لطف خداوند متعال و به برکت نام حضرت رسول(ص)، موجب برکات فراوان در جامعه خواهد شد.

حسین‌پور ادامه داد: این چالش یک جنبش جهانی برای کاهش اثرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا بر افرادی است که با کاهش یا قطع درآمد روبه‌رو شده‌اند. شرکت‌کنندگان در این چالش ۵۰ درصد از درآمد یک هفته یا یک ماه خود را به انتخاب خود با یک یا چند نفر که درآمدشان تحت تأثیر گسترش ویروس کرونا قرار گرفته است، تقسیم می‌کنند. در پایان، اطلاعات خود را در سایت http://۵۰۵۰.ngo ثبت می‌کنند. لازم به توضیح است که شرکت‌کنندگان در این چالش، مبلغ مورد نظر را به صلاحدید خود با افراد مورد نظر خود یا سازمان‌هایی که خدمات عام المنفعه ارائه می‌دهند، تقسیم می‌کنند و هیچ‌گونه پرداختی در وبسایت ۵۰۵۰ وجود ندارد.

وی گفت: چالش ۵۰۵۰ به عنوان یک حرکت مردمی مقیاس‌‌پذیر و غیرمتمرکز، به مانند بسیاری از احکام و آموزه‌های اسلامی، بدون تحمیل بار مالی بر دولت‌ها و بدون نیاز به امکانات لجستیکی و فارغ از نگرانی‌های بهداشتی، امکان یاری رساندن به افراد آسیب‌دیده و فراگیر شدن در سطح دنیا را دارد.
 
حسین‌پور در پایان از کلیه حامیان از جمله سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، شرکت آزاد تجارت پارس و سایر حامیان این جنبش بین‌المللی قدردانی کرد و در خصوص نتایج اولین مجمع هماهنگی چالش ۵۰۵۰، با حضور نمایندگان سازمان‌های مردمی، خصوصی و دولتی، ابراز امیدواری کرد.
 
به گزارش ایکنا؛ حاضرین در جلسه ظرفیت‌های متنوع خود را به منظور شتاب‌دهی به روند اطلاع‌رسانی این پویش بین‌المللی بیان کردند. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص «چالش بین‌المللی پنجاه پنجاه» می‌توانند به وبسایت رسمی این پویش بین‌المللی به نشانی www.۵۰۵۰.ngo مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha