انتقاد مسلمانان استرالیا از اتهامات ناروا درباره شیوع کرونا
کد خبر: 3910690
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

انتقاد مسلمانان استرالیا از اتهامات ناروا درباره شیوع کرونا

شورای اسلامی ویکتوریا از ترویج اتهامات ناروا علیه مسلمانان در مورد شیوع کرونا در استرالیا انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ای بی سی نیوز، شورای اسلامی ویکتوریا در استرالیا درباره متهم کردن مسلمانان این کشور در افزایش موارد شیوع کرونا در ملبورن هشدار داد.

این هشدار در پی انتشار گزارش‌هایی که برگزاری مراسم عید فطر را عامل شیوع کرونا در ملبورن دانسته‌اند، اعلام شده است.

عادل سلمان، معاون شورای اسلامی ویکتوریا، در این باره گفت: برخی از گزارش‌های رسانه‌ای به طور ناعادلانه‌ای جامعه مسلمان را متهم به بی‌مسئولیتی در قبال شیوع کرونا کرده‌اند. در این گزارش‌ها آمده است که مسلمانان غیرمسئولانه رفتار می‌کنند و جان همه شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهند.
 
سلمان تأکید کرد: مسلمانان مانند بسیاری دیگر از شهروندان قربانی ویروس کرونا شده‌اند؛ آنها مانند دیگر شهروندان اصول بهداشتی و مقررات مربوط به قرنطینه را رعایت می‌کنند و نقشی در افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ندارند.
 
معاون شورای اسلامی ویکتوریا ادامه داد: این بیماری همه‌گیر با دین، مذهب، نژاد یا گروه ارتباطی ندارد و همه را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
همچنین بکیم حسنی، رئیس امور شریعت شورای هماهنگی اسلامی ویکتوریا، در این باره گفت: او و دیگر رهبران مسلمان از آغاز شیوع کرونا تاکنون این پیام را به شهروندان ملبورن داده‌اند که اصول بهداشتی را کاملاً رعایت کنند و با مشاهده کوچک‌ترین علائم آزمایش دهند تا جان بقیه شهروندان را حفظ کنند و به حقوق آنها احترام بگذارند.
انتهای پیام
captcha