۵۰۰ حمله هوایی به یمن از سوی ائتلاف سعودی ـ اماراتی
کد خبر: 3910740
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

۵۰۰ حمله هوایی به یمن از سوی ائتلاف سعودی ـ اماراتی

روزنامه انگلیسی «گاردین» از ثبت 500 حمله هوایی ائتلاف سعودی ـ اماراتی به یمن از ابتدای تجاوزات این ائتلاف تا چهارم ژوئیه سال جاری میلادی (14 تیرماه) خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الرایه»، روزنامه انگلیسی گاردین، در شماره دیروز خود نوشت: با وجود این که وزارت دفاع انگلیس فاش کرده است که ائتلاف سعودی ـ اماراتی تا کنون با زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی 500 حمله هوایی به یمن انجام داده است، اما دولت انگلیس بار دیگر فروش اسلحه به عربستان سعودی را از سر گرفته است.
 
این روزنامه در گزارشی به قلم «پاتریک وینتور» مقاله‌نویس امور دیپلماتیک، با عنوان «شمار نقض قوانین بین‌المللی از سوی نیروهای سعودی در یمن از مرز 500 مورد گذشت» به نقل از وزیر دفاع انگلیس نوشت: تا چهارم ژوئیه سال جاری شمار حملات ائتلاف سعودی به یمن که از سوی وزارت دفاع ثبت شده، به 535 حمله رسیده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: 19 مورد از این حملات به صورت مکرر انجام شده است به این معنا که برخی شهرها در بیش از یک مناسبت از سوی ائتلاف سعودی مورد حمله قرار گرفته‌ است. در این صورت، شمار حملات ثبت شده بدون در نظر گرفتن موارد تکراری، دست‌کم 516 مورد بوده است.
 
این روزنامه اشاره کرده است: آخرین باری که دولت انگلیس گزارشی در همین رابطه منتشر کرد، دسامبر 2017 میلادی بود که در آن زمان 318 حمله به شهرهای یمن ثبت شده بود. بدین ترتیب طی دو سال و نیم گذشته حدود 200 حمله به این حملات افزوده شده است.
 
گاردین اعلام کرد که دادگاه استیناف انگلیس در سال گذشته طی یک پرونده قضایی حکم داد که فروش اسلحه از انگلیس به عربستان غیرقانونی است چرا که هیچ ارزیابی داخلی از سوی انگلیس درباره قانونی بودن حملات سعودی به یمن انجام نشده است.
انتهای پیام
captcha