ایمان؛ زمینه‌ساز عبور از ظواهر دنیوی
کد خبر: 3910806
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد:

ایمان؛ زمینه‌ساز عبور از ظواهر دنیوی

آمنه لطفیان سرگزی گفت: ایمان یعنی زمینه‌سازی برای اینکه آدمی بتواند از ظواهر عالم بگذرد و به حقایقی که در ورای این ظواهر است راه یابد و در پس اسباب و علل طبیعی، دست غیبی خداوند را نظاره‌گر باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، نشست دانشجویی «عالم محضر خداوند» چهارشنبه، 25 تیرماه در مجتمع کوثر دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور جمعی از دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

آمنه لطفیان سرگزی، مدرس حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به اینکه احساس همراهی و توجه به ذات الهی نسبت به انسان آثار بسیار با برکتی دارد، گفت: معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با توجه به رسالت هدایت‌گری خود، از طرح مسائل شناسایی جهان و عالم هستی اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که عبارت است از زمینه‌سازی برای خردورزی و اندیشیدن آدمی در ارتباط با خود، خدا، خلق و خلقت، ایجاد شور و شوق و عشق نسبت به خداوند و برانگیختن حس سپاسگزاری آدمی.

وی با اشاره به اینکه جهان‌شناسی اسلامی همواره به ارتباط جهان و نظام هستی با مبدأ فاعلی آن نظر دارد، بیان کرد: ایمان یعنی زمینه‌سازی برای اینکه آدمی بتواند از ظواهر عالم بگذرد و به حقایقی که در ورای این ظواهر است راه یابد و در پس اسباب و علل طبیعی، دست غیبی خداوند را نظاره‌گر باشد.

مدرس تفسیر و علوم حديث سطح عالی حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: از نظر اسلام ارتباط خداوند و جهان هستی بسیار عمیق و تنگاتنگ است به این صورت که خداوند نه تنها آفریننده و ايجادکننده موجودات است، بلکه برپادارنده و تدبیرکننده آنها نیز است و تمام اجرای عالم از جمله انسان که گل سرسبد هستی است در لحظه لحظه وجود خود وامدار و وابسته به خداوند است.

محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha