تأکید محمود عباس بر مقابله با یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 3910817
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

تأکید محمود عباس بر مقابله با یهودی‌سازی قدس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت یکپارچگی صفوف ملت فلسطین بر مقابله با توطئه‌ها در یهودی‌سازی بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی و مقابله با طرح الحاق زمین‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «وطن»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت وحدت ملی فلسطین برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در غصب اراضی بیشتری از خاک فلسطین و همچنین یهودی سازی قدس تأکید کرد.

محمود عباس این سخنان را در تماس تلفنی با نشست کمیته عالی قدس به ریاست «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان در دفتر او واقع در شهر «رام الله» در کرانه باختری بیان کرد.

عباس گفت: با وجود شرایط درگیری سرزمین‌های فلسطینی با کرونا از هیچ تلاشی برای دفاع از قدس و مردم آن فروگذاری نمی‌کند و هر آنچه را لازم است برای حفاظت از آن انجام می‌دهیم و اصلا به هیچ کسی اجازه نمیدهیم به املاک آنجا تعرض کند.

رئیس تشکیلات خودگردان بر ضرورت یکپارچگی صفوف ملت فلسطین برای ایستادن در برابر هر گونه توطئه‌ای علیه آرمان‌های فلسطین و نقشه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و همچنین یهودی سازی شهر قدس تأکید کرد.

در این کمیته راه‌های حمایت از شهر قدس و مردم آنجا به خصوص در شرایط کرونا مورد بررسی قرار گرفت که در رأس آن پرداخت تسهیلات و یارانه به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا و همچنین کمک مالی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های آنجا و نهادهای آموزش و پرورش بود.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان هم تاکید کرد: «ما به شهر قدس وفادار خواهیم ماند و از اماکن مقدس مسیحی در آنجا هم حفاظت خواهیم کرد و از همه ملت فلسطین می‌خواهیم برای مقابله با خطرهایی که فلسطین و آرمان‌های آن را تهدید می‌کند در همه سطوح همکاری کنند».

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیراً حکمی درباره تعطیلی مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی صادر کرده و نیروهای اشغالگر پنجشنبه گذشته دستور کتبی آن را به اداره اوقاف اسلامی قدس ابلاغ کردند.

مقامات رژیم صهیونیستی در راستای تلاش‌های خود برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، مصلای باب الرحمه را از سال ۲۰۰۳ به زور بسته بودند و قصد داشتند یک کنیسه یهودی را در آنجا بنا کنند، اما نمازگزاران در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ با تجمع در مسجد الاقصی توانستند این مصلا را باز کنند، با وجود اینکه این اقدام آن‌ها به قیمت بازداشت ده‌ها شهروند اهل قدس از سوی نظامیان صهیونیست بود.

انتهای پیام
captcha