سازمان ملل، شریک اصلی در کشتار زنان و کودکان یمنی است
کد خبر: 3910886
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کمیته ملی زنان یمن:

سازمان ملل، شریک اصلی در کشتار زنان و کودکان یمنی است

در پی حملات وحشیانه روز گذشته ائتلاف سعودی به جمعی از شهروندان یمنی، کمیته ملی زنان این کشور در بیانیه‌ای، جنگ، محاصره و کشتار غیرنظامیان در یمن را بزرگترین رسوایی در تاریخ سازمان ملل عنوان کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری انصارالله، کمیته ملی زنان یمن در بیانیه‌ای، ادامه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و هدف قرار دادن کودکان و زنان یمنی که آخرین مورد آن جنایت روستای مساعفه در استان الجوف بود را محکوم کرد.

در این بیانیه تأکید شده که سکوت توهین‌آمیز سازمان ملل، نشان‌دهنده همدستی این سازمان در کشتار کودکان و زنان یمنی است.

بیانیه کمیته ملی زنان یمن، سازمان ملل را به دلیل نادیده گرفتن جنایات وحشیانه ائتلاف سعودی و  پیامدهای حقوقی و انسانی آن، مسئول دانسته و تأکید کرده است که این نوع جرایم، جنایت درجه یک جنگی به شمار می‌رود.

 این بیانیه همچنین از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی، خواسته است که به مسئولیت‌های خود در مورد یمن پایبند باشند و این سکوت تحقیر‌آمیز را ادامه ندهند و جنایت‌های انجام شده در یمن را محکوم و محاکمه عاملان این جنایات را پیگیری کنند.

در حمله وحشیانه روز گذشته ائتلاف سعودی به یک مراسم عروسی در روستای المساعفه در استان الجوف یمن 32 نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته و زخمی شدند.

عامر المرانی، استاندار الجوف یمن، حذف عربستان سعودی از فهرست ننگ قاتلان کودکان از سوی سازمان ملل را نشانه همدستی این سازمان در این جنایت عنوان کرد.
انتهای پیام
captcha