برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه ولایت در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3914848
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه ولایت در خراسان‌شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه امامت و ولایت در این استان خبرداد.

برگزاری 30 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه امامت و ولایت در خراسان شمالیحسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ نبوی و علوی، کتابت خوشنویسی، طراحی پوستر، مسابقه مجازی کتاب‌خوانی، نقاشی کودکان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی (غدیرشناسی، بازشناسی غدیر و...) و اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ علوی را از مهمترین برنامه‌های دهه امامت و ولایت بیان کرد.

وی با اهمیت برشمردن دهه امامت و ولایت و اجرای برنامه‌هایی با مشارکت هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: نمایشنامه خوانی، تولید فیلم کوتاه و پخش در فضای مجازی، برگزاری دومین دوره استانی تربیت مربیان غدیر  و نهج‌البلاغه با اهدای گواهینامه آموزشی، تقدیر از فعالان حوزه غدیر و نهج البلاغه، اهدا کتاب به کتابخانه تخصصی، مراکز فرهنگی و هنری، تقدیر از نویسندگان فعال از جمله برنامه‌های این ایام است که به نحو شایسته در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

فرخنده تداوم همایش مواسات و همدلی را بسیار متناسب با این ایام دانست و تصریح کرد: توزیع مواد غذایی و بهداشتی توسط موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه‌های این بخش محسوب می‌شود.

وی همچنین معرفی نخبگان و حافظان غدیر، معرفی مربیان غدیر به ستاد کشور برای شرکت در پنجمین کلاس مربیان آموزشی غدیر را از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه امامت و ولایت یاد کرد.

گفتنی است 10 تا 18 ذوالحجه که امسال مصادف است با 10 تا 18 مردادماه به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
captcha