جهاددانشگاهی عرصه توأمان علم و عمل است
کد خبر: 3914866
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

جهاددانشگاهی عرصه توأمان علم و عمل است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی عرصه و میدان توأمان علم و عمل است.

جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد پژوهشی؛ مشکل گشای کشور استعلی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی عرصه و میدان توأمان علم و عمل است، اظهار کرد: اگر دانش و علم به عمل نرسد، منفعتی برای جامعه ندارد و جهاددانشگاهی به مثابه یک نهاد برآمده از متن انقلاب محلی برای ایجاد پیوند بین علم و عمل است و اهمیت این نهاد نیز در همین وصل بوده است.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، اظهار کرد: این نهاد با ارتباط مناسب با دیگر نهادها و مطالعه و شناخت صحیح در موضوع‌های مختلف می‌تواند خدمات عظیمی در عرصه‎های مختلف به جامعه ارایه دهد.

جدی در خصوص فرهنگ‌سازی و تقویت نهادهای فناور داخلی همانند جهاددانشگاهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات، بیان کرد: بحث فرهنگ جهادی و نقش جهاد این است که نه تنها این سرمایه را در درون خود حفظ کند و توسعه بخشد، بلکه سرمایه‌ای را در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی است که با توجه به پتانسیل‌های هر منطقه فعالیت‌هایی را رقم زده است، افزود: تبدیل داشته‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه از نظر علمی به بخش‌های تولیدی از فعالیت‌های بارز جهاددانشگاهی است.

جدی با بیان این‌که مباحث دانشگاهی، شتاب‌بخش حرکت علمی کشور است، اظهار کرد: هنوز بسیاری از مردم از توانمندی‌های این نهاد در بخش‌های مختلف اطلاع کافی ندارند و باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های جهاددانشگاهی مطلع شوند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی باید بهای بیشتری به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی داده و با آشنایی نسبت به توانایی‌های این نهاد از این توانمندی‌ها بهره برند، تصریح کرد: رویکرد جهادی این مجموعه علاوه بر همراهی با دانشگاهیان، می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا و مسیر رونق تولید را هموار کند.

انتهای پیام
captcha