دانشگاه کوثر بجنورد در انتظار رشته علوم قرآن و حدیث
کد خبر: 3915847
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

دانشگاه کوثر بجنورد در انتظار رشته علوم قرآن و حدیث

رئیس دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گفت: در سال تحصیلی جدید امکان افزایش چند کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های برنامه‌ریزی، گردشگری و علوم قرآن و حدیث وجود دارد.

دانشگاه کوثر بجنورد در انتظار رشته قرآن و حدیثبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر بجنورد، 20 مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اینکه برای افزایش کد رشته‌ها در مقاطع ارشد نیاز به خروجی رشته‌ها در مقطع کارشناسی است، افزود: برای اینکه کد رشته‌ای در مقطع ارشد اضافه شود نیاز است که چند دوره خروجی آن رشته در مقطع کارشناسی وجود داشته باشد و هیئت علمی مربوطه در مرحله استادی باشد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی نیاز است که در حوزه تحصیلات تکمیلی گام جدی بردارد، اظهار کرد: خراسان شمالی در حوزه تحصیلات تکمیلی باید جدی‌تر فعالیت کند و تاکنون تحصیلات دانشگاهی در استان ما نوپا بوده‌اند که باید این حوزه تقویت شود و از دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف در توسعه استان کمک بگیریم.

حسینی با اشاره به اینکه مدیریت رسانه، مدیریت کسب و کارهای خرد، از جمله رشته‌هایی هستند که به دنبال تعریف آنان هستیم، افزود: در این حوزه‌ها با کمبود هیئت علمی مواجه هستیم و به دنبال تقویت این حوزه نیز خواهیم بود.

رئیس دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گفت: در سال تحصیلی جدید امکان افزایش چند کد رشته در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه‌های برنامه‌ریزی، گردشگری و علوم قرآن و حدیث وجود دارد.

رئیس دانشگاه تک جنسیتی کوثر بجنورد گفت: در دوران اولیه کرونا، آموزش‌های دانشگاه به صورت مجازی انجام می‌شد اما پس از مدتی آموزش‌ها آنلاین در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در سال جاری افزایش نخواهد داشت، ادامه داد: دو هزار و 800 دانشجو و 54 عضو هیئت علمی در دانشگاه کوثر بجنورد وجود دارد و در سال تحصیلی جدید نیز پذیرش بیش از ظرفیت سال گذشته نخواهیم داشت.

حسینی با تاکید براینکه 60 درصد دانشجویان دانشگاه کوثر غیر بومی هستند، اظهار کرد: 21 گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی و ارشد در دانشگاه کوثر بجنورد بجنورد وجود دارد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد تصریح کرد: دانشگاه کوثر و بجنورد ادغام نخواهند شد اما آمایش از سوی وزارت علوم مطرح شده است که در این خصوص نیز تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی وزارت علوم برای دانشگاه کوثر بجنورد وجود نداشته است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی دانشگاه کوثر بجنورد، بیان کرد در فاز اول 99 درصد و فاز دوم 70 درصد پیشرفت فیزیکی وجود داشته است که بیش از دو میلیارد تومان اعتبار آن از زمان سفر مقام معظم رهبری جذب شد و بیش از چهار میلیارد تومان نیز از حوزه‌های مختلف جذب شده است.

 

انتهای پیام
captcha