نذر ماسک نیاز کنونی جامعه است
کد خبر: 3915901
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

نذر ماسک نیاز کنونی جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: نذر ماسک برای افرادی که هر ساله نذورات مختلفی به هیئت‌های مذهبی داشتند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از نیازهای کنونی جامعه نیز است.

نذرماسک در ایام محرم، نیاز کنونی جامعه استحجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، اظهار کرد: زنده نگه داشتن ارزش‌های محرم امری ضروری و واجب است و از سوی دیگر با شرایط کنونی که در داخل و خارج از کشور وجود دارد، نیازمندیم تا از عاشورا الهام بگیریم.

وی با بیان اینکه مراسم محرم پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، اضافه کرد: به هیئت‌ها دستورالعمل‌های مربوطه ارائه خواهد شد و مراسم محرم در سال جاری نیز پرشور تر از سال‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

خادمی با تأکید بر اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و... از آغاز تا پایان مراسم‌ ضروری است، افزود: مراسم روضه‌خوانی و سخنرانی در مکان‌های سرپوشیده امکان‌پذیر است، اما مراسم سینه‌زنی در فضای باز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در هیئت‌ها سفره‌ای انداخته نمی‌شود، تصریح کرد: اگر غذایی پخت می‌شود باید بیرون‌بر باشد و در محیط هیئت‌ها هیچ‌گونه پذیرایی انجام نمی‌شود.

خادمی با تأکید براهمیت نذر ماسک، بیان کرد: هرساله مردم برای تعالی روح اموات و... قند و چای و مواد غذایی نذر می‌کردند که در سال جاری با شرایطی که وجود دارد، نذر ماسک در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری اداره صمت در استان مقرر است خرید ماسک با قیمت مناسب انجام شود، اظهار کرد: مردم می‌توانند مبلغ تهیه ماسک را به هیئت‌ها تحویل دهند تا خرید از کانال‌های هماهنگ شده از سوی مدیران هیئت‌ها انجام شود.

خادمی در خصوص بهداشت ماسک‌های نذر شده، تصریح کرد: تیم نظارتی از سوی تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل می‌شود و نظارت کامل به ماسک‌های نذر شده وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم باید خود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: شخصی که ناقل ویروس است اگر در جریان این امر قرار داشته باشد، ضامن جان افرادی که سلامتی آنان را به خطر انداخته است، می‌شود و از همین جهت افراد باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha