ظرفیت مردمی جهاددانشگاهی در تحقق اهداف جامعه راهگشا است
کد خبر: 3916112
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۸

ظرفیت مردمی جهاددانشگاهی در تحقق اهداف جامعه راهگشا است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی از ظرفیت مردمی برخوردار است و این پتانسیل در تحقق اهداف جامعه راهگشا خواهد بود.

ظرفیت مردمی جهاددانشگاهی در تحقق اهداف جامعه راهگشا استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد تقی آریان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی، با حضور در جهاددانشگاهی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد و روز خبرنگار، با بیان اینکه مردم مهم‌ترین سرمایه اجتماعی هستند، گفت: استفاده از نهادهایی که دارای ظرفیت مردمی هستند، مشارکت اجتماعی را افزایش می‌دهد و این مسئله در حل بسیاری از مشکلات مؤثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی نیز دارای ظرفیت مردمی است که حاکمیت به خوبی می‌تواند برای پیشبرد اهداف خود از این ظرفیت استفاده کند و با اعتقاد به ظرفیت این نهاد، همواره همراه آن هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: زمانی می‌توان کاری را در حوزه اجتماعی به نتیجه رساند که بدنه مردم و جامعه در پیشبرد آن کمک کنند و به‌ویژه در حوزه‌های اجتماعی، ارتباط مردم با تشکل‌های مردم نهاد و نهادهای مردمی بیشتر است.

وی با بیان اینکه به ظرفیت جهاددانشگاهی اعتقاد دارم، به خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنای این نهاد اشاره کرد و افزود: رسانه‌های دغدغه‌مند از نیازهای جامعه هستند و در حل مشکلات نیز کمک کننده خواهند بود که با سابقه درخشان این دو رسانه، باید در شناخت آسیب‌ها و حل آنان از ظرفیت اینگونه رسانه‌ها استفاده کرد.

وی همچنین کارنامه دفتر تسهیلگری و توسعه محلی که طی قرارداد استانداری و جهاددانشگاهی در منطقه کمتر برخوردار بجنورد راه‌اندازی شده است را موفق خواند و ادامه داد: باید مردم بدانند افرادی هستند که دغدغه آنان را درک می‌کنند و برای رفع نیازهای آنان تلاش می‌شود که راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری نیز با همین هدف انجام شد و تاکنون نتایج خوبی از فعالیت این دفاتر حاصل شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی افزود: اموراتی که از سوی دفاتر تسهیل‌گری پیگیری می‌شود، در افزایش اعتماد عمومی، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی نقش بسیار زیادی را داشته است.

محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز با اشاره به اهداف و برنامه های این واحد، حمایت‌های استانی را در تحقق آنها موثر خواند.

وی به اجرای طرح اصلاح به‌نژادی دام سبک و ایجاد اشتغال پایدار روستایی در خراسان شمالی توسط جهاددانشگاهی اشاره کرد، افزود: با توجه به جمعیت روستایی استان و اشتغال بخش عمده‌ای از آنان، به دامپروری این طرح به اقتصاد آنان کمک خواهد کرد.

رحمانی تولید و فرآوری گیاهان دارویی جهت مصارف عمومی و تخصصی در بخش‌های مختلف انسانی و دامی، با هدف ایجاد زنجیره ارزش از مرحله کشت تا مرحله فرآوری گیاهان دارویی به گونه‌ای که در اقتصاد مردم منطقه به‌ویژه روستاییان و عشایر ملموس باشد را از دیگر خدمات با اتکا به فناوری جهاددانشگاهی ذکر کرد که با حمایت‌های استانی و ملی می‌تواند در منطقه مثمرثمر باشد.

وی به برخی پتانسیل‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های درمانی و پزشکی به پشتوانه پژوهشگاه‌های تخصصی این نهاد از جمله رویان اشاره کرد و ادامه داد: گسترش خدمات این مراکز تخصصی در استان، خدمتی ارزنده به مردم خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: این نهاد جهت ورود به مباحث توسعه‌ای استان با اتکا به ساختارهای تخصصی ملی و استانی و حمایت مسئولان استانی و ملی آمادگی دارد.

انتهای پیام
captcha