عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد
کد خبر: 3916351
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان رعایت نمی‌شود و باید اجحاف‌ها جبران شود.

عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان وجود نداردسیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد، اظهار کرد: مردم کشورمان به طور یکسان مبالغ مختلفی را برای حق بیمه‌های تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند اما خدماتی که بیمارستانهای تأمین اجتماعی در مناطق کمتربرخوردار ارائه می‌دهند، تفاوت بسیار زیادی با خدمات این مراکز درمانی در استان‌های برخوردار دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تبعیض‌ها در ارائه خدمات بهداشت و درمان بسیار زیاد است، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از افراد در روستاها و مناطق محروم که بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت می‌کنند از خدمات درمانی در همان شهر و روستا استفاده نمی‌کنند و این بی‌عدالتی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد. افرادی که حق بیمه‌های مختلف را پرداخت می‌کنند و برای استفاده از خدمات همان بیمه باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند، هزینه بسیاری را متحمل می‌شوند و این مسئله نشان از تبعیض دارد.

وی با اشاره به اینکه باید کارشناسان وزارت بهداشت خودشان نیز در رفع این تبعیض‌ها پای کار باشند، تصریح کرد: برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد و زمانی می‌توانیم تبعیض‌ها را کاهش دهیم که حق بیمه‌ها براساس خدماتی که ارائه می‌شود دریافت شود و از طرفی مراکز درمانی و بهداشتی در تمام نقاط کشور به طور یکسان خدمات را به مردم ارائه دهند.

پاکمهر با ذکر اینکه در حال حاضر نیز پیگیری‌هایی در این حوزه انجام می‌شود، افزود: یکی از ضعف‌های بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که مجری و ناظر در حوزه بهداشت و درمان، وزارت بهداشت است و همین مسئله موجب می‌شود تا نظارت لازم در این حوزه به خوبی وجود نداشته باشد. همچنین، سرانه درآمدها در نقاط مختلف کشور، یکسان نیست و باید اجحاف‌های صورت گرفته جبران و در محرومیت‌زدایی به صورت جدی عمل شود.

انتهای پیام
captcha