خراسان شمالی همچنان در پیک کرونا
کد خبر: 3922884
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

خراسان شمالی همچنان در پیک کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر خراسان شمالی در پیک بیماری است و پیش بینی می شود تعداد مبتلایان طی هفته های آینده افزایش یابد.

خراسان شمالی همچنان در پیک کرونابه گزارش ایکنا، دکتر افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در جلسه ستاد استانی ویروس کرونا که ۲۴ شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه روند نزولی میزان بروز این بیماری در خراسان شمالی متوقف شده است، اظهارکرد: در حال حاضر خراسان شمالی در پیک بیماری است و پیش بینی می شود تعداد مبتلایان طی هفته های آینده افزایش یابد.

وی افزود: میانگین سنی بروز بیماری کووید  ۱۹ در این استان ۵۲ سال است که میانگین فوت بیماران ناشی از این بیماری ۱۰ سال بیشتر است و تاکنون میزان ابتلای بانوان به بیماری کووید 19 در این استان بیشتر از آقایان است.

دلشاد ادامه داد: بالاترین میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ در خراسان شمالی در شهرستان بجنورد و بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری مذکور در شهرستان شیروان بوده است.

وی در ادامه میزان R  در این استان را نیز ۹۴ صدم درصد اعلام کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر بخواهیم از بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ در جامعه پیشگیری کنیم باید سطح استفاده از ماسک به ۹۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در برخی از حوزه های این استان همچون حمل و نقل عمومی سطح استفاده از ماسک نامطلوب و کمتر از ۵۰ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: میزان ابتلای استان به ویروس کرونا از تعداد نمونه گیری های انجام شده ۱۶ درصد بوده ، با توجه به نبود واکسن مرتبط با این ویروس اگر رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی انجام نشود در سال آینده نیز درگیر این بیماری خواهیم بود.

 

انتهای پیام
captcha