راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در خراسان شمالی
کد خبر: 3923550
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در خراسان شمالی

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همراه رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد و آشنایی با بخش‌های مختلف پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پستان خواستار راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده سرطان معتمد در استان خراسان شمالی شدند.

راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده‌ی سرطان معتمد در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر سید محمد پاکمهر نماینده‌ مردم بجنورد و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به‌همراه مهندس محسن رحمانی رییس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در بازدید از پژوهشکده‌ سرطان معتمد و آشنایی با بخش‌های مختلف پلی‌کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پستان خواستار راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهاددانشگاهی در استان خراسان شمالی شدند.

دکتر کیوان مجیدزاده رییس پژوهشکده‌ سرطان معتمد در این نشست با ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این پژوهشکده در حوزه‌های پژوهش و فناوری و دستاوردهای اخیر این مجموعه، هم‌چنین اقدامات درمان و پیشگیری انجام‌شده که تاکنون تعداد بسیاری از مبتلایان در سراسر کشور را پوشش داده است، گفت: به دنبال درخواست و اعلام نیاز مراکز جهاددانشگاهی در استان‌ها به‌منظور راه‌اندازی مراکز اقماری پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهت ارائه خدمات درمانی و پیشگیری از سرطان پستان و نظر به امکان توسعه‌ ارائه‌ خدمات تخصصی و درمانی در سطح ملی، این پژوهشکده آماده‌ راه‌اندازی این مراکز در سراسر کشور است.

وی با اشاره به هدف کلی پژوهشکده در ایجاد شبکه ملی سرطان و پیشگیری و درمان در تمام نقاط کشور از طریق راه‌اندازی مراکز اقماری، گفت: حمایت مردم و مسئولان در تکمیل ساختمان اصلی پژوهشکده که مدتی است در دست ساخت و تجهیز است، کمک بسیاری در جهت تقویت ارائه‌ خدمات اقمار ایجاد شده در کشور خواهد بود.

دکتر پاکمهر، نماینده بجنورد نیز با اشاره به فعالیت‌های شاخص و بی‌نظیر پژوهشکده از جمله تولید نخستین کیت تشخیصی کرونا در کشور و هم‌چنین تولید کیت 21 ژنی جهت تشخیص نیاز بیماران مبتلا به سرطان جهت شیمی درمانی، فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد.

مهندس محسن رحمانی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالس نیز گفت: مساله سرطان برست در استان یک زنگ خطر است و بهتر است از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف برای ارائه خدمات در این حوزه در استان استفاده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مرکز درمان سرطان برست پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی برای حمایت علمی و ارائه آموزش‌های لازم در استان اعلام آمادگی کرده امید است بتوان با حمایت‌های استانی، ظرفیت‌های این مرکز را به استان آورد.

گفتنی است در این نشست، دکتر مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و  دکتر غلام‌رضا اسماعیلی جاوید مدیرکل دفتر پزشکی این نهاد و همین‌طور اعضای هیات رییسه‌ پژوهشکده‌ سرطان معتمد جهاددانشگاهی حضور داشتند.

 

انتهای پیام
captcha