همت بانوان مسجدی روستای بزنج به بار نشست
کد خبر: 3924469
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

همت بانوان مسجدی روستای بزنج به بار نشست

مدیر کانون فرهنگی ـ هنری «معراج السعاده» روستای بزنج، خبر داد: به همت بانوان مسجدی این روستا، تولید و فروش روزانه ۱۲۰ کیلوگرم قارچ خوراکی انجام می‌شود.

همت بانوان مسجدی روستای بزنج به بار نشستهاجر قادری، مدیر کانون ـ‌ فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای بزنج از توابع شهرستان اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا خراسان شمالی، با اعلام آغاز فعالیت کارگاه تولید قارچ در این روستا، بیان کرد: هم‌اکنون و به همت بانوان فعال در مسجد روستا این کارگاه در قالب طرح اشتغالزایی شروع به فعالیت کرده است.

وی اعلام کرد: طی 10 روز گذشته، در حدود یک هزار و 200 کیلو قارچ تولید و به فروش رفته است.

قادری در ادامه توضیح داد: ابتدا و باهدف اشتغالزایی و رونق فعالیت‌های بانوان در قالب برنامه‌های مسجد، صندوق خرد زنان در روستا تشکیل شد و پس از آن با ارائه طرح‌های درآمدزا هم اکنون شاهد فعالیت و رونق این کارگاه هستیم.

قادری که پیش از این با تلاش‌های چشمگیر و بی‌وقفه سبب معرفی شدن  روستای بزنج، به عنوان روستای برگزیده  برگزیده‌های چهار دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در سال 97 شد، در توضیح بیشتر افزود: هم اکنون 25 نفر از بانوان روستا در این کارگاه  مشغول به فعالیت هستند.

قادری همچنین برداشت قارچ را هر روزه  اعلام کرد و گفت: هر روز حدود 120 کیلو قارچ برداشت می‌شود که زمان برداشت آن از ساعت 16 تا 22 هر روز است.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط محدودیت کاری به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نحوه کار در کارگاه مذکور شیفت‌بندی شده و در هر  شیفت کاری، 8 نفر در کارگاه حاضر می‌شوند.

یادآوری می‌شود که این کارگاه به طور رسمی در ایام دفاع مقدس با حضور مسئولان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha